مدیرکل گمرک استان قزوین گفت: مجموع درآمد گمرک قزوین در سال گذشته ۶۱ هزار و ۳۲۳ میلیارد ریال بود که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲۵ درصد رشد داشته است. 

سعید نادری مدیرکل گمرک استان قزوین گفت: میزان صادرات استان قزوین نیز در سال گذشته ۸۶۷ هزار تن به ارزش ۵۷۴ میلیون دلار بود.

وی کشور عراق را با ۲۷ درصد مهمترین مقصد صادرات این استان اعلام کرد و افزود: امارات متحده عربی با ۱۵، پاکستان ۱۰، ترکیه ۹ و روسیه با هشت درصد از دیگر کشور‌های عمده صادراتی این استان به شمار می‌روند.

نادری در رابطه با عمده اقلام صادراتی نیز، بیان کرد: کالا‌های صادراتی در گمرک قزوین شامل روغن پایه، پودر شوینده، میله‌های آهنی، تریلر‌های سردخانه دار و اکسید مولیبدن است.

این مسئول همچنین به رشد ۳۷ درصدی در حوزه واردات نیز اشاره کرد و یادآور شد: میزان واردات در گمرک قزوین برای سال گذشته ۲۱۲ هزار تن کالا به ارزش یک هزار و ۲۸۹ میلیون دلار بود که این آمار بیانگر رشد ۳۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

نادری عنوان کرد: عمده کالا‌های وارداتی در سال گذشته به استان نیز قطعات منفصله، کمپرسور کولر خودرو، اجزا و قطعات تریلرها، دستگاه‌های مکانیکی و سایر پلی اتر‌ها بودند.

به گفته مدیرکل گمرک استان قزوین، کشور امارات با ۴۵ درصد، چین ۳۰، ترکیه ۱۱ و آلمان و روسیه با ۲ درصد از عمده کشور‌های مبدا واردات به گمرک قزوین بودن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.