آصفری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران‌ جوان:

کارت هوشمند اتباع مجوزی برای حضور اتباع در کشور نیست

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی و شورا‌های مجلس گفت: کارت هوشمند اتباع برای شناسایی آمار، ارقام و رصد مالی است و مجوزی برای حضور اتباع در کشور نیست.

محمدحسن آصفری، نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره صدور کارت هوشمند اتباع گفت: کارت هوشمند اتباع، شناسنامه نیست و برای شناسایی اتباع بیگانه است. 

وی اظهار کرد: کارت هوشمند برای شناسایی آمار، ارقام و رصد مالی است، چون گردش مالی اتباع بیگانه کم نیست و برای این است که متوجه شویم آیا دارایی‌شان به ارز تبدیل می‌شود و یا به خارج از کشور می‌رود به همین دلیل باید دید که سرمایه‌شان به چیزی تبدیل می‌شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس بیان کرد: کارت هوشمند اتباع مصوبه شورای عالی مبارزه با پولشویی بوده و قرار بر این شده که وزارت کشور نسبت به شناسه‌دار کردن حساب‌های مالی اتباع بیگانه اقدام کند و این شناسه موضوع مجوز برای حضور اتباع نمی‌شود بلکه در راستای رصد حساب‌های مالی، فعالیت و حضور اتباع است.

آصفری افزود: قانون اتباع در برنامه هفتم در مجلس مصوب شد و دولت ملزم شده که وزارت کشور را به ایجاد سازمان ملی مهاجرت ملزم کند.

وی اظهار کرد: خیلی از اتباع به صورت غیرقانونی در کشور هستند که با کارت هوشمند اتباع تعدادشان مشخص می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس تصریح کرد: برای دادن کارت هوشمند اتباع هیچ هزینه‌ای از اتباع گرفته نمی‌شود و چند بانک را مشخص کردند که اتباع فقط در این بانک‌ها می‌توانند حساب مالی باز کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار