مدعیان حقوق بشر برای رسیدن به اهداف شوم خود دروغ می‌گویند

امام جمعه گرگان گفت: مدعیان حقوق بشر و دموکراسی که بیشتر کشور‌های غربی و آمریکا هستند برای رسیدن به اهداف خود دروغ می‌گویند.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی روز چهارشنبه در خطبه‌های نماز عید فطر گرگان گفت: اتحاد همه مسلمانان که در نماز اعیاد مانند عید فطر و قربان جلوه‌گری دارد، دشمن را به لرزه می‌اندازد.

وی بیان کرد: اگر مسلمانان به کرامت، شرافت و جایگاه رسول خدا در میان خود که در دعا‌های نماز عید فطر می‌خوانند، فکر و تدبیر می‌کردند، امروز غزه و فلسطین به این درد و گرفتاری دچار نمی‌شدند.

امام جمعه گرگان گفت: شهادت ۳۴ هزار نفر در غزه که ۷۰ درصد آنان زن و بچه هستند و گرفتاری‌هایی که برای مردم این سرزمین به خصوص در ماه‌های اخیر ایجاد شده ناشی از باور نداشتن به دعا‌های این نماز‌ها است.

آیت‌الله نورمفیدی افزود: شاهد بلند شدن فریاد مردم دنیا در برابر مدعیان حقوق بشر و دموکراسی هستیم، اما در گام اول باید به طور قلبی این دعا‌ها را باور و به آن اعتقاد داشته باشیم.

وی ادامه داد: این مدعیان دموکراسی و حقوق بشر خودشان در ماه رمضان قطعنامه آتش‌بس و صلح امضا می‌کنند، اما باز هم شاهد کشتار و اقدامات بی‌رحمانه و دردمنشانه آنان هستیم.

امام جمعه گرگان گفت: باور داشتن قلبی و اعتقاد به این دعا‌ها باید در میان مسلمانان جهان به فرهنگ تبدیل شود، تا دولت‌های مدعی حقوق بشر و دموکراسی جرات تخطی و پیاده کردن اهدافشان در بین مسلمانان نداشته باشند.

وی بیان کرد: وحدت، تحاد و همدلی مسلمانان واجب‌تر از تکالیف فردی است و در واقع مراسم‌های عبادی همچون نماز اعیاد مسلمانان که نشان دهنده صف واحد امت اسلامی است، نماد و فرهنگ مسلمین جهان اسلام بوده و این باید برای همگان یک درس باشد.

منبع: ایرنا

برچسب ها: نماز عید فطر ، خطبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.