دیوید کامرون:

در صورت شکست مذاکرات صلح باید به فکر برنامه جایگزین باشیم

وزیر خارجه انگلیس از ضرورت استقرار آتش‌بس در غزه و ورود کمک‌های بشردوستانه به این باریکه خبر داد.

مذاکرات صلح میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی با میانجیگری قطر و مصر در حالی در قاهره در جریان است که به دلیل زیاده خواهی‌های تل آویو و عدم پذیرش شروط حماس، احتمال رسیدن دو طرف به توافق در هاله‌ای از ابهام است. این در حالی است که آمریکا و متحدان غربی اسراییل نیز هیچ اقدامی جهت اعمال فشار بر این رژیم به منظور پذیرش آتش بس در غزه نمی‌کنند. 

به گزارش الجزیره، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس امروز (سه شنبه) اعلام کرد انگلیس در حال بررسی گزینه‌های بشردوستانه پیرامون عملیات احتمالی در رفح، متراکم‌ترین بخش غزه است. 

وی در این باره به خبرنگاران گفت: انگلیس مجبور است به یک برنامه جایگزین (plan B) در صورتی که توافق صلح حاصل نشد فکر کند. این برنامه باید شامل مواردی باشد که سازمان‌های امدادرسان در غزه در صورت حمله اسراییل به رفح از امنیت غیرنظامیان و رسیدن آب، غذا، و اقلام پزشکی به آنها اطمینان حاصل کنند. 

کامرون خاطر نشان کرد: اولویت انگلیس در جنگ غزه در حال حاضر نخست، آزادی اسرای صهیونیست و حمایت از خانواده آنها و ارسال کمک‌های بشردوستانه به فلسطینیان است. با این وجود، ما از حق اسراییل برای دفاع از خود در برابر تهدیدات حماس حمایت می‌کنیم. 

وزیر خارجه انگلیس افزود: ما به دنبال افزایش ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه هستیم به طوری که روزانه شاهد ورود دستکم ۵۰۰ کامیون حامل کمک‌ها به این باریکه باشیم. ما به دنبال دسترسی مردم به آب آشامیدنی هستیم. ما به دنبال باز شدن گذرگاه‌های شمالی غزه هستیم. 

وی در پایان با تاکید بر ضرورت استقرار آتش بس در غزه، تصریح کرد: ما نیازمند کاهش تنش‌ها و توقف درگیری‌ها هستیم. ورود کمک‌های به غزه به تنهایی کافی نیست.

برچسب ها: جنگ غزه ، فلسطین ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار