وزیر خارجه آمریکا از رایزنی واشنگتن با تل آویو پیرامون عملیات نظامی در رفح خبر داد.

ایالات متحده گرچه به ظاهر خود را منتقد عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در نوار غزه نشان می‌دهد، اما در حقیقت آمریکا هیچ گونه اعمال فشاری برای پایان بخشیدن به نسل کشی فلسطینیان انجام نمی‌دهد. این در حالی است که تل آویو همچنان بر عملیات زمینی در رفح، متراکم‌ترین بخش غزه تاکید می‌کند. 

به گزارش الجزیره، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در نشست خبری مشترک با دیوید کامرون، همتای انگلیسی خود گفت: گفتگو با اسراییل پیرامون عملیات در غزه همچنان در جریان است و انتظار می‌رود هفته آینده با مقامات آمریکایی پیرامون این عملیات دیدار داشته باشم. 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: ما همچنان درباره تاریخ دقیق عملیات نظامی اسراییل در رفح بی اطلاع هستیم. ما به رایزنی با مقامات صهیونیست در این باره ادامه می‌دهیم. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا این مسئله را روشن ساخته است که واشنگتن نگران توانایی اسراییل برای جابه جایی غیرنظامیان فلسطینی بدون آسیب از این منطقه است. ما نگران روند حفاظت از غیرنظامیان و عملیات نظامی احتمالی اسراییل که می‌تواند به فلسطینیان آسیب بزند، هستیم. 

بلینکن تاکید کرد: ما با طرف اسراییلی پیرامون اقدامات جایگزین در این باره رایزنی می‌کنیم. به اعتقاد ما باید مشکلات به صورت موثر حل و فصل شود، اما نباید در این راه به غیرنظامیان بی گناه آسیب وارد شود. اسراییل متعهد شده است که ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه را به میزان قابل توجهی افزایش دهد و تاکنون اقدامات اولیه‌ای را برای تحقق این امر برداشته است. 

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد: واشنگتن در حال بررسی برخی گام‌هایی است که طی روز‌های آینده باید برداشته شود که شامل بازگشایی گذرگاه‌های شمالی غزه به منظور ورود کمک‌های بشردوستانه به این بخش، و نیز استفاده از بندر اشدود به منظور افزایش جریان ورود کمک‌ها از اردن است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار