رژیم صهیونیستی برای نخستین بار اقدام به فعال‌سازی سامانه گنبد سی برای مقابله با تهدیدات علیه خود کرد.

از آنجا که رژیم صهیونیستی پی به ضعف خود در حوزه‌های نظامی برده است، سرمایه گذاری‌های سنگینی را در حوزه سیستم‌های پدافندی انجام داده است. سامانه گنبد آهنین و کمان از جمله این سیستم‌های پدافندی محسوب می‌شوند. با این حال، وحشت صهیونیست‌ها از انجام حملات به ویژه اقدامات تلافی جویانه تهران در واکنش به حمله به کنسولگری ایران در دمشق، تل آویو را بیش از پیش در حالت آمادگی قرار داده است. 

به گزارش الجزیره، رژیم صهیونیستی برای نخستین بار در تاریخ منحوس ۷۵ ساله خود اقدام به فعال سازی سامانه گنبدی سی (C-Dome) کرد. این سامانه که بر روی کشتی مستقر می‌شود با هدف جلوگیری از حملات هوایی به بندر ایلات این رژیم در دریای مدیترانه مستقر شده است. 

سامانه گنبد سی یکی از نسخه‌های دریاپایه سیستم گنبد آهنین رژیم صهیونیستی است که تل آویو آن را برای استقرار بر روی کشتی‌های نظامی توسعه داده است. 

ارتش رژیم صهیونیستی در شامگاه دوشنبه شاهد روشن شدن آژیر هشدار در منطقه ایلات بود. این منطقه در ماه فوریه (بهمن ماه) هدف حمله با موشک بالستیک قرار گرفت که از سوی جنبش انصارالله یمن شلیک شده بود. با توجه به درگیر بودن تل آویو در چندین جبهه نبرد، اکنون مقامات صهیونیست به دنبال تقویت سیستم پدافند دریاپایه خود برای مقابله با حملات موشکی هستند. 

در بیانیه وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در این باره آمده است: درپی روشن شدن صدای آژیر در شب گذشته در منطقه ایلات، شاهد ورود یک شی پرنده به آسمان این منطقه بودیم. نیروی دریایی ما طی این حادثه یک هدف مشکوک هوایی را شناسایی کرد که وارد قلمرو ما شد. 

این بیانیه می‌افزاید: ما موفق شدیم با کمک پدافند گنبد سی این شی را رهگیری و منهدم سازیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار