سازمان جهانی بهداشت با اشاره به بحران در بخش بهداشت و درمان غزه از افزایش بیماری‌های عفونی در میان آوارگان غزه خبر داد.

سخنگوی سازمان جهانی بهداشت (WHO) گفت که در شرایطی که سیستم بهداشتی غزه به سختی به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد، بیماری‌های عفونی در حال افزایش است.

دکتر مارگارت هریس در جمع خبرنگاران گفت که تنها ۱۰ بیمارستان از ۳۶ بیمارستان در نوار غزه به طور نسبی در حال فعالیت هستند که شش مورد از آنها در جنوب نوار و چهار بیمارستان در شمال واقع شده اند.

وی توضیح داد که روزانه حداقل ۱۵ کودک مبتلا به سوءتغذیه به بیمارستان کمال عدوان در شمال غزه انتقال داده می‌شوند که به دلیل کمبود آب، غذا و بهداشت دچار بیماری‌های متعددی شده اند. این درحالی است که تجهیزات اندک و کمبود دارو نیز بحرانی مضاعف بر مشکل فعلی کودکان می‌شود.

هریس خاطرنشان کرد که ۱۸ تیم فوریت‌های پزشکی در جنوب غزه مستقر هستند و تنها دو بیمارستان صحرایی از سه بیمارستان در حال فعالیت هستند.

وی خاطرنشان کرد: از ۷ اکتبر ۶۱۴ هزار مورد عفونت دستگاه تنفسی فوقانی و ۳۳۰ هزار مورد اسهال در بین آوارگان در پناهگاه‌ها ثبت شده است.

سخنگوی سازمان جهانی بهداشت همچنین خاطرنشان کرد: ۸۳ هزار و ۵۰۰ مورد گال، ۴۸ هزار راش پوستی، ۷ هزار و ۳۰۰ مورد آبله مرغان و ۲۱ هزار و ۳۰۰ نفر مبتلا به زردی تحت پایش قرار گرفت.

او ادامه داد: موارد تشخیص سرخک در مراکز بهداشتی آنروا نگران کننده است و ۹۰۰۰ بیمار در غزه برای دریافت درمان باید تخلیه شوند که بیش از ۶۰۰۰ بیمار با آسیب‌های روانی و ۲۰۰۰ بیمار از بیماری‌های مزمن جدی مانند سرطان رنج می‌برند.

هریس افزود: «تاکنون نزدیک به ۳۴۰۰ نفر تخلیه شده اند، اما به تعداد بیشتری نیاز است».

بر اساس گزارش سازمان‌های فلسطینی و بین‌المللی، تا روز یکشنبه، تعداد شهدای فلسطینی جنگ اسرائیل علیه نوار غزه به ۳۳۱۷۵ شهید و ۷۵۸۸۶ زخمی رسیده است، علاوه بر این، حدود ۸۵ درصد از جمعیت نوار غزه آواره شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
به خاطر تجاوزات، جنایات وحشی گری و غیر انسانی اسرائیل و آمریکا شمار شهدای غزه ‌به ۳۳ هزار و ۲۰۷ نفر رسید
۲۰:۲۴ ۲۰ فروردين ۱۴۰۳
به خاطر تجاوزات، جنایات وحشی گری و غیر انسانی اسرائیل و آمریکا شمار شهدای غزه ‌به ۳۳ هزار و ۲۰۷ نفر رسید
آخرین اخبار