سازمان بهداشت جهانی گزارش داد؛

بیمارستان «الشفاء»؛ سازه‌ای سیمانی آکنده از پیکر‌های تجزیه شده و گور جمعی

سازمان بهداشت جهانی در جدیدترین گزارش خود از اوضاع بیمارستان الشفاء در شهر غزه، وضعیت این مرکز درمانی ویران شده توسط ارتش رژیم صهیونیستی را هولناک توصیف کرد.

به نقل از پایگاه خبری عربی ۲۱، سازمان بهداشت جهانی در گزارشی اعلام کرد که بیمارستان الشفاء در غرب غزه به سازه‌ای آکنده از پیکر‌های تجزیه شده شهدا تبدیل شده است و این بیمارستان زمانی بیشترین خدمات درمانی در غزه را ارائه می‌داد.

تیم سازمان بهداشت جهانی پس از چندین تلاش ناموفق برای ورود به این بیمارستان از ۲۵ مارس، بالاخره روز جمعه توانست وارد آن شود. اعضای تیم بهداشت جهانی که موفق شدند به این مرکز ویران شده، وارد شوند با صحنه‌های هولناکی روبرو شدند؛ از پیکر‌هایی که به شکل جزئی دفن شده بودند تا بوی پیکر‌های تجزیه شده. این گروه شاهد ویرانی گسترده بودند و روایاتی از بیمارانی شنیدند که هنگام محاصره شرایط ناگواری داشتند و بسیاری از آنها جان دادند.

طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، بیماری در بیمارستان نمانده است و گور‌های کم عمقی خارج از بخش اورژانس و ساختمان‌های ادرای و جراحی حفر شده است. بسیاری از پیکر‌ها جزئی دفن شده و بدن آنها نمایان است.

سازمان بهداشت جهانی تاکید کرد: حفظ کرامت حتی در زمان مرگ نیز ضروری است.

این سازمان اعلام کرد که میزان ویرانی به بار آمده از سوی اشغالگران سبب شده است که این مرکز درمانی کاملا از کار بیفتد.

«تدروس گیبرسون» مدیر کل سازمان بهداشت جهانی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اعضای سازمان بهداشت جهانی و شرکای آن موفق به ورود به الشفاء شدند که روزگاری ستون فقرات نظام بهداشتی غزه بود و هم اکنون به ساختمانی خالی و گور انسانی پس از محاصره اخیر تبدیل شده است. راه اندازی این بیمارستان ناممکن است. نیاز به ارزیابی دقیق از سوی تیم مهندسی وجود دارد تا مشخص شود که ساختمان‌های باقیمانده برای استفاده آتی امن است.

این در حالی است که طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی از ۳۶ بیمارستان اصلی غزه فقط ۱۰ بیمارستان آن هم به شکل جزئی فعال هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۲۰ فروردين ۱۴۰۳
لعنت بر اسرائیل جنگ اسرائیل با زنان و کودکان غزه هست
Germany
ناشناس
۱۲:۴۴ ۲۰ فروردين ۱۴۰۳
کاش دلتون برای ایرانی ها می سوخت
اهریمن ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۲۰ فروردين ۱۴۰۳
لعنت الله علی قوم الظالمین
آخرین اخبار