شهروندخبرنگار خوزستان؛

مشکلات منطقه سادات سلطان ابراهیم از زبان شهروندان ایذه

شهروندخبرنگار ما با ارسال پیامی از مشکلات منطقه سادات سلطان ابراهیم در شهرستان ایذه استان خوزستان سخن گفت و درخواست رسیدگی کرد.

منطقه سادات سلطان ابراهیم یکی از مناطق زیارتی و گردشگری شهرستان ایذه در استان خوزستان است. با وجود اینکه این منطقه به عنوان یک منطقه گردشگری محسوب می‌شود، اما اهالی و گردشگران با مشکلات متعددی مواجه هستند.

شهروندخبرنگار ما با ارسال پیامی از این مشکلات سخن گفت و خواستار رسیدگی شد.

متن پیام شهروندخبرنگار

سلام و وقت بخیر منطقه سادات سلطان ابراهیم در شهرستان ایذه استان خوزستان  یک منطقه زیارتی است که به دلیل کوه‌های زاگرس و دریاچه کارون یک مکان گردشگری نیز محسوب می‌شود و سالانه بیش از صدها و هزاران نفر به این منطقه سفر می‌کنند. اما یکی از بزرگ‌ترین مشکلات این منطقه مشکل تردد است. برای رفتن به آنجا دو راه وجود دارد. اولی راهی بیش از ۱۵۰ کیلومتر است و برای رسیدن به آنجا باید از میان جنگل‌ها و مناطق کوهستانی و جاده‌های خاکی عبور کنیم و راه دیگری هم هست که مسافت آن فقط ۶۰ کیلومتر است. ولی در ۱۰ کیلومتری این منطقه رود کارون مسیر را قطع کرده و نیاز به احداث پل دارد و اهالی و گردشگران باید از قایق‌های موتوری از این رود عبور کنند که امنیت این قایق‌ها هم در حد صفر است و فاقد جلیقه نجات است. جلیقه نجات و عدم رعایت محدودیت‌ها در تعداد سرنشینان نمونه‌ای از این ناامنی‌ها است.
دومین مشکل مسیر تردد است که به دلیل نبود پل و وضعیت افتضاح جاده‌های خاکی به وجود آمده است. همچنین بازسازی امامزاده سلطان ابراهیم (ع) هم که قدمت ۳۰۰ ساله دارد نیازمند بازسازی است، اما اکنون پس از ۱۰ سال هنوز به طور کامل بازسازی نشده است.
 این امامزاده در عید نوروز یکی از بزرگترین قطب‌های گردشگری و زیارتی شهرستان ایذه است، اما زائران و گردشگران به دلیل نبود امکانات کافی با مشکل مواجه هستند.

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار