مراجعه ۱۲۵ هزار و ۲۳۶ نفر به بیمارستان‌های استان

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از مراجعه ۱۲۵ هزار و ۲۳۶ نفر به بیمارستان‌های استان در ایام نوروز خبر داد و گفت : از این تعداد ۱۰۳ هزار و ۸۱۱ نفر به صورت سرپایی و ۲۱ هزار و ۴۲۵ نفر بستری شدند.

قباد محمدی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه تمام بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و اورژانس‌ها در ایام نوروز فعال و با تمام توان در حال ارائه خدمت به مردم و مهمانان نوروزی در استان بودند، گفت : تعداد تخت‌های فعال دانشگاهی در این ایام ۲ هزار و ۷۴۸ تخت، تعداد تخت‌های غیر دانشگاهی ۸۹۶ مورد و ضریب اشغال تخت در این مدت بیش از ۶۶ درصد بود.

وی با اشاره به اینکه گروه مهندسی بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه در ایام نوروز و در برنامه سلامت نوروزی اقدامات موثری در راستای حفظ سلامت مردم و مسافران نوروزی انجام دادند، گفت: تعداد ۵۱ هزار و ۹۰۰ بازدید از مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی، بین راهی و اقامتی، ۱۶ هزار و ۵۷۷ بازدید از سامانه‌های آبرسانی و ۱۵ هزار و ۳۴۳ مورد کلرسنجی از آب آشامیدنی طی این مدت توسط این گروه انجام شد.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تعداد ۶۷ مورد تعطیلی مراکز و اماکن دارای تخلف بهداشتی، ۴۶ هزار و ۵۶۹ مورد سنجش کیفیت مواد غذایی با استفاده از دستگاه‌های پرتابل بازرسی، ۴۱۵ مورد رسیدگی به شکایات مردمی در سامانه بهداشت و ۱۹۰ هزار و ۴۲۰ کیلوگرم موادغذایی غیرمجاز و تاریخ مصرف گذشته توقیف و جمع آوری شد.

محمدی با اشاره به انجام تعداد یک هزار و ۹۷ مورد نمونه آب و مواد غذایی جهت کنترل کیفیت میکروبی و شیمیایی گفت: نظارت‌های فوق با مشارکت ۲۴۰ بازرس بهداشت محیط در قالب ۱۲۰ تیم از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۲۰ شب در طول برنامه انجام شد.

وی با بیان اینکه در نوروز ۱۴۰۳ اورژانس پیش بیمارستانی کرمانشاه در کنار دیگر دستگاه‌های خدمت رسان به مسافران و مردم ارائه خدمت کرد، افزود: در ایام نوروز ۲۵ هزار و ۶۹ تماس با مرکز ارتباطات گرفته شد که از این تعداد چهار هزار و ۹۳۹ تماس به ماموریت ختم شد ضمن اینکه در ماموریت‌های انجام شده سه هزار و ۷۱۶ بیمار و مصدوم مورد درمان و پایش قرار گرفتند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه تعداد ماموریت‌های غیر ترافیکی نیز سه هزار و ۹۴۹ مورد بود که برای ۲ هزار و ۷۲۵ بیمار مصدوم اقدامات اولیه صورت گرفته یا به مراکز درمانی منتقل شدند و متاسفانه ۱۰۴ نفر نیز فوتی ثبت گردید، گفت: همچنین در این ایام ۳۶۴ نفر به کمپ نوروزی شهید دکامی مراجعه کرده اند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.