اسماعیلی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

خواب صهیونیست‌ها بعد از روز قدس آشفته می‌شود/ تمایل فضای رسانه‌ای دنیا به نفع غزه

وزیر فرهنگ گفت: فضای رسانه‌ای در دنیا بر اثر روشنگری رسانه‌ها کاملا به نفع جریان مقاومت و غزه تمایل پیدا کرده است.

محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت و گوی اختصاصی با باشگاه خبرنگاران جوان درمورد حضور گسترده مردم در روز قدس امسال بیان کرد: موضوع آرمان رهایی قدس از آرمان‌های اولیه انقلاب اسلامی بوده است. یعنی تولدش به تولد نهضت امام خمینی رحمت الله علیه برمی گردد و در طول بیش از ۶۰ سالی که از نهضت مردم ایران می‌گذرد همیشه شعار آزادی قدس یک آرمان مشترک بوده و این موضوع طبیعی است و الان هم که وضعیت ظلم و جور در سرزمین‌های اشغالی به حد اعلای خود رسیده است. این شعار همان طور که از تأسیس انقلاب اسلامی با نهضت بوده باعث ایجاد انسجام و همگرایی است.

اسماعیلی گفت: امروز در کنار این ابراز انزجار از صهیونیست ها، این اجتماع باشکوه نشان دهنده‌ی وحدت ملی و انسجام ما ایرانی‌ها بر آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی ایران است و این مسئله باعث خوشحالی است که پس از گذشت بیش از ۶۰ سال، همچنان مردم ایران تازه نفس در میدان بدست آوردن آرمان‌های خود ایستادند.

وزیر فرهنگ ادامه داد: این اجتماع با چنین فشردگی و تراکم را حداقل در دو سال اخیر به یاد ندارم.

همچنین اسماعیلی در جمع خبرنگاران افزود: فضای رسانه‌ای در دنیا بر اثر روشنگری‌های خبرنگاران و رسانه‌های مستقل و مقاومت کاملاً به نفع جریان مقاومت و غزه سوق و تمایل پیدا کرده است و این موضوع خودش را در اجتماعات چند صد هزار نفری فضا‌های فرهنگی هنری و ورزشی را نشان می‌دهد و این جای تقدیر از همکاران رسانه‌ای در داخل کشور را دارد که واقعاً در این مدت در کنار هم، برای موضوع غزه به میدان آمدند.

وی افزود: امسال با توجه به اتفاقات اخیر غزه و جنایت‌هایی که رژیم صهیونیستی در طول بیش از ۶ماه انجام داده و کودک کشی بی‌نظیری که انجام داده، این رژیم روی سفاکان تاریخ را سفید کرده است.

استاد دانشگاه تهران ادامه داد: افکار عمومی در جهان ملتهب و هر کدام به نوعی نگران این بحث هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: امروز با اتفاقی که افتاده و شهدای عزیزی که در حال تشییع هستند همگی باعث شده که یک ابراز انزجار ملی، یک وحدت و انسجام ملی شکل گیرد.

اسماعیلی گفت: شاهد هستید که مردم با همه سلایق سیاسی، گروهی و همه تفا‌وت‌های متعارفی که در یک کشور آزاد، پیشرفته و مستقل مانند ایران وجود دارد، پای آرمان بزرگ حمایت از مظلوم و فلسطین به میدان آمده اند.

وزیر فرهنگ با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس تصریح کرد: این حضور پرشور در آغاز سال جدید حرکتی نوید بخش برای انسجام بیشتر در داخل کشور به‌شمار می‌رود، موجب امید آفرینی  می شود و اشتیاق عمومی را برای مشارکت تاثیرگذار در پیشبرد اهداف میدانی و سیاسی نظام جمهوری اسلامی را فراهم می‌کند.

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار