همزمان با سراسر کشور، مردم ولایی و روزه دار اردبیل در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و ابراز انزجار از جنایت‌های رژیم صهیونیستی و حامیانش در غزه به خیابان‌ها آمدند.

همزمان با مردم ولایتمدار ایران اسلامی در سراسر نقاط کشور و ملت‌های آزاده جهان مردم ولایی و روزه دار اردبیل در خیابانها و مسیرهای تعیین شده حضور یافتند تا ضمن حمایت از ملت مظلوم فلسطین، جنایت‌های رژیم صهیونیستی و قدرتهای استکباری و سکوت و بی عملی کشورهای اسلامی را محکوم کنند.

راهپیمایی روز قدس امسال از این جهت حائز اهمیت است که حدود ۶ ماه است رژیم صهیونیستی از زمین و هوا مردم مظلوم غزه را تحت محاصره و انواع حملات قرار داده است به طوری طی این مدت بیش از ۳۳ هزار نفر اعم از زن و مرد و کودک به شهادت رسیده اند، بیش از ۷۰ هزار نفر مجروح شده اند و غزه تبدیل به تلی از خاک شده است.

این در حالی است که این جنایت‌ها با سکوت توام با رضایت قدرتهای استکباری انجام می‌شود و این قدرتها از سازوکارهای پیش بینی شده در نهادهایی مانند شورای امنیت استفاده نمی‌کنند و این رژیم همانند گذشته هیچ اعتنایی به قطعنامه های توخالی شورای امنیت نمی‌کند.

رژیم صهیونیستی طی این ۶ ماه غزه را تحت محاصره شدید قرار داده و از گرسنه نگه داشتن مردم غزه به عنوان یک ابزار و سلاح استفاده می‌کند.

از سوی دیگر این رژیم منحوس ابتدایی ترین و بدیهی ترین قواعد حقوق بشری از جمله حقوق بشر دوستانه را هم در این حملات رعایت نمی‌کند به طوری که بیمارستان‌ها و مراکز درمانی غزه مانند بیمارستان شفا صحنه فجیع‌ترین جنایات این رژیم در این مدت بوده است با وجود جنایت‌های بی رحمانه و استفاده از انواع تسلیحات پیشرفته این رژیم نتوانسته است به اهداف اعلامی خود دست یابد.

به همین مناسبت مردم شهرها و روستاهای اردبیل در مسیرهای اعلام شده حاضر شده‌اند تا بار دیگر حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین و لزوم توقف جنایت‌های غیر انسانی صهیونیست‌ها فریاد بزنند.

راهپیمایی مردم مؤمن و ولایتمدار اردبیل از میدان شریعتی با شعارهای ضد صهیونیستی و ضد استکباری شروع شده و اقشار مختلف مردم با شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا به سمت میدان مصلی حرکت کردند.

شرکت کنندگان در این مراسم‌ به سمت میعادگاه‌ نماز جمعه (مصلی نماز جمعه اردبیل) حرکت کرده و در طول مسیر بانگ‌ "الله اکبر خامنه ای رهبر، ای رهبر آزاده آماده ایم آماده ایم، حزب الله پیروز است اسرائیل نابود است" ، "ای دول اسلامی اتحاد اتحاد" و "حسین حسیندی غزه  کرب و بلادی غزه" سر داده و حمایت خود را جبهه مقاومت و مردم غزه اعلام کردند.

حضور زنان با کودکان خود، حضور خانوادگی و شرکت نوجوانان و جوانان با شور و شعور خاص از جمله جلو ه های خاص راهپیمایی روز قدس در اردبیل می‌باشد.

مراسم راهپیمایی روز قدس ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ در شهر اردبیل در محل مصلی با سخنرانی علی نیکزاد نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی پایان می‌یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.