وزیری گفت: تنها کشاورزانی توانستند باغات خود را از سرمازدگی ۱۱ فروردین امسال نجات دهند که اقدام به روشن کردن بخاری‌های باغی کردند. 

 وزیری گفت: طی پیش بینی اداره هواشناسی استان کرمان در خصوص برودت هوا در فروردین ماه در شهرستان شهربابک، توزیع سوخت در ایام پنجشنبه و جمعه به همت  این مدیریت انجام شد و تنها کشاورزانی توانستند باغات خود را از سرمازدگی ۱۱ فروردین نجات دهند که اقدام به روشن کردن بخاری‌های باغی کردند. 

وی افزود: تنها راهکاری که می‌توان تا ۲ درجه سانتیگراد دمای باغات را افزایش داد، استفاده از بخاری‌های کوچک باغی که با قوطی‌های فلزی ۳ لیتری ضایعاتی ساخته می‌شود و  با سوخت گازوئیل کار می کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک  طریقه آماده سازی و استفاده از این نوع بخاری را این گونه تشریح کرد: مقدار یک ونیم لیتر گازوئیل را داخل قوطی‌های سه لیتری می‌ریزیم ودر داخل هر قوطی فتیله‌ای از جنس مقوا قرار دهید.

وی به کشاورزان توصیه کرد: در بین ردیف‌های درختان به فاصله هر ۵ متر یکی از این قوطی‌ها را در سطح زمین قرار دهید و در شب سرمازدگی با در دست داشتن دماسنج، دمای باغ خود را کنترل کنید، چنانچه دما به یک درجه بالای صفر رسید، ابتدا اقدام به روشن کردن بخاری ها‌ی اطراف باغ و سپس به صورت یک در میان بین ردیف‌ها و در نهایت بقیه بخاری‌ها را روشن کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار