جلوگیری از پرداخت وام های آلوده و رانتی مهم ترین اقدام در تحقق شعار سال است

رئیس مرکز بهبود محیط کسب و کار گفت: تسهیل در صدور مجوز‌های کسب و کار و مقررات زدایی برای سرمایه گذاران و تولید کنندگان اولین گام در تحقق شعار سال به شمار می‌رود.

سیاح رئیس مرکز مطالعات و بهبود کسب و کار وزارت اقتصاد و دارایی با بیان اینکه  در صدور مجوز‌های کسب وکار هنوز عقب ماندگی و کار‌های زیادی باقی مانده است گفت: هنوز  برخی از دستگاه‌ها اقدامات لازم را برای صدور مجوز‌های کسب و کار انجام نمی‌دهند و ما  همچنان مشکلات و موانعی که دستگاه‌ها در صدور مجوز‌های کسب و کار ایجاد می‌کنند را شاهد هستیم.

به گفته وی زمانی که فردی مجوز دریافت می‌کند باید در بخش صادرات و واردات کالای خود و یا برای تولید محصولات با مانع روبرو نباشد، اما متاسفانه در بسیاری از مواقع شاهد آن هستیم که قوانین دست  پاگیر باعث می‌شود که فعال اقتصادی فلج و نا امید شود و مرکز بهبود کسب و کار وزارت اقتصاد و دارایی در تلاش است که بتواند این گره را باز کند.

سیاح اظهار کرد: طبق بررسی‌های که انجام شده مرکز بهبود محیط کسب و کار تا حدودی مقرراتی که سرمایه گذار و تولید کننده را نا امید می‌کند و باعث می‌شود که سرمایه گذار انگیزه‌ای برای سرمایه گذاری نداشته باشد را شناسایی کرده است و ما امیدواریم امسال با قدرت پیش رویم و تا حدودی این گره‌ها را برطرف و یا حذف کنیم.

وی یاد آور شد: تسهیل در صدور مجوز‌های کسب و کار اولین گام در محقق شدن شعار سال است و گام‌های بعدی در این بخش مقررات زدایی و هدایت کردن حمایت برای کارآفرینان است.

سیاح تاکید کرد: ما در حال حاضر شاهد آن هستیم که دولت همواره به هر فردی که مجوز دریافت می‌کند تسهیلات می‌دهد که در برخی از مواقع این تسهیلات رانت به شمار می‌رود مرکز بهبود محیط کسب و کار در تلاش است که مسیر پیش رو و این تسهیلات آلوده را مقررات زدایی کند چراکه فعال اقتصادی نیازی به رانت ندارد بلکه کارآفرینان نیاز به ثبات و پیش بینی پذیر بودن شرایط اقتصادی را دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.