به عقیده تحلیلگر آمریکایی ناتو باید به روابطش با اوکراین پایان دهد تا صلح حاصل شود.

جان مرشایمر، تحلیلگر آمریکایی در مصاحبه با کانال یوتیوب Neutrality Studies گفت: اتحاد آتلانتیک شمالی (ناتو) باید به همه روابط با اوکراین پایان دهد تا مسئله درگیری با روسیه را حل کند و صلح حاصل شود.

وی گفت: "باید روابط امنیتی غرب با اوکراین قطع شود. گفتن اینکه اوکراین عضو ناتو نخواهد شد کافی نیست، بلکه باید روابط امنیتی با اوکراین را به طور کامل قطع کرد. "

مرشایمر همچنین تاکید کرد که غرب موظف است اوکراین را به سمت مذاکرات صلح سوق دهد قبل از اینکه این کشور قلمروی بیشتری را از دست بدهد و ناتو حمایت از ایده پیوستن کی یف به این سازمان را متوقف کند.

این کارشناس در پایان گفت: در حال حاضر، ناتو باید روشن کند که اوکراین به عضویت این ائتلاف در نمی‌آید و اوکراین باید روابط امنیتی خود با روسیه را مشخص کند.

در پایان سپتامبر ۲۰۲۲، ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که اوکراین به صورت تسریع شده برای عضویت در ناتو درخواست می‌دهد. همزمان، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو اعلام کرد که عضویت کامل اوکراین در این ائتلاف در زمان درگیری مسلحانه غیرممکن است.

سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه، دیمیتری پسکوف، پیشتر اعلام کرده بود که کرملین درخواست زلنسکی برای پیوستن اوکراین به ناتو و همچنین واکنش‌های متفاوت به آن را شنیده است. به گفته وی، مسکو از نزدیک اوضاع را زیر نظر دارد و به یاد دارد که جهت گیری کی یف به سمت اتحاد بود که یکی از دلایل آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین شد. در همان زمان، در ژوئن ۲۰۲۲، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در مورد پیوستن احتمالی اوکراین به اتحادیه اروپا، اظهار داشت که روسیه چیزی علیه آن ندارد، این یک بلوک نظامی نیست.

برچسب ها: روسیه ، ناتو ، جنگ اوکراین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار