دشمنی علیه مسلمانان در آمریکا در سال ۲۰۲۳ پس از جنگ غزه به سطح بی سابقه‌ای رسیده و نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۵۰ درصد افزایش داشت.

داده‌های یک گروه حقوق بشری روز سه‌شنبه نشان داد که تبعیض و حملات علیه مسلمانان و فلسطینی‌ها در آمریکا در سال ۲۰۲۳ به بالاترین حد خود رسیده است که ناشی از افزایش اسلام‌هراسی و تعصبات افراطی است. این درحالی است که جنایات رژیم صهیونیستی علیه غزه بیداد می‌کند.

براساس گزارش رویترز، تعداد کل شکایات در سال ۲۰۲۳ به ۸۰۶۱ رسید که نسبت به سال قبل ۵۶ درصد افزایش داشت. این بالاترین رقم از زمانی است که شورای روابط آمریکایی-اسلامی، موسوم به CAIR که نزدیک به ۳۰ سال پیش کار خود را آغاز نمود، ثبت کرده است. این سازمان در ادامه گفت که حدود ۳۶۰۰ مورد از این حوادث از اکتبر تا دسامبر رخ داده است.

در این گزارش آمده است: نیروی محرک اصلی این موج تشدید اسلام هراسی، تشدید خشونت در اسرائیل و فلسطین در اکتبر ۲۰۲۳ بود. کر گفت که بیشترین شکایات در سال ۲۰۲۳ در مقوله‌های مهاجرت، پناهندگی، تبعیض شغلی، جرایم ناشی از نفرت و تبعیض در آموزش بوده است. این سازمان در ادامه افزود که این اعداد را با بررسی داده‌ها و ویدئو‌های عمومی و همچنین گزارش‌هایی از تماس‌های عمومی، ایمیل‌ها و یک سیستم شکایت آنلاین جمع‌آوری کرده است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار