در فصل بهار گرده گلها ممکن است در نوزادان و کودکان باعث ایجاد حساسیت های فصلی شود.

 مهسا دانشور متخصص کودکان  دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه با شروع فصل بهار و گرده افشانی در گلها احتمال ایجاد حساسیت در کودکان را افزایش می دهد گفت: آلرژی و حساسیت در کودکان  باعث علائمی چون  چون سختی تنفس ،قرمزی چشم و خارش و  آبریزش از چشم و  بینی ،سوزش و خارش  گلو و ....  می شود.

دکتر دانشور گفت: همچنین کودکانی که سابقه آسم دارند والدین باید  در صورت مشاهده عطسه و آبریزش بینی کودکان ، هرچه سریعتر به  پزشک مراجعه تا کودک  تحت  بررسی و معاینه  قرار گیرد.

وی ادامه داد : بیماری‌های فصلی شایع در کودکان به دو گروه عفونت‌دستگاه تنفسی و  عفونت‌های گوارشی  تقسیم می شود، و والدین باید مراقب باشند تا کودک غذا و میوه و سبزیجات  سالم و ضدعفونی شده مصرف کند تا از مسمومیت و دچار کودکان به اسهال و استفراغ که بیشتر در این فصل شایع است جلوگیری نمایند.

وی افزود:عفونت در کودکان در فصل بهار بیشتر  از طریق دید و بازدیدهای عید، مواجهه و در معرض قرارگرفتن آلودگی و گرد و خاک ،لباسهای نازک و نامناسب و ...  روی می دهد.

وی ادامه داد:  علائم آلرژی و سرماخوردگی تا حدودی مشابه هم است در آلرژی  ترشحات بینی  بی رنگ بوده در صورتی که در سرماخوردگی ترشحات عفونی و رنگی است و علاوه بر آن کودکی  که دچار سرماخوردگی شده است معمولا پس از سه روز رو به بهبود است و عطسه ها مقطعی می باشد اما کودکانی که دچار حساسیت فصلی میشونداحتمال اینکه  علائم دائمی باشد وجود دارد.

برچسب ها: علوم پزشکی ، آلرژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار