امیدواریم نامگذاری روز ۱۹ رمضان از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور، به عنوان روز نهج البلاغه، آغازی برای راهبری مدیریت کشور براساس معارف عمیق و کاربردی نهج البلاغه باشد.

حجت الاسلام طاهری،دبیر جشنواره ملی نهج البلاغه دانشگاهیان گفت:امیدواریم نامگذاری روز ۱۹ رمضان از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور، به عنوان روز نهج البلاغه، آغازی برای راهبری مدیریت کشور براساس معارف عمیق و کاربردی نهج البلاغه باشد.

 دبیر جشنواره ملی رسا به مناسبت روز نهج البلاغه عنوان کرد:تعابیر مقام معظم رهبری در تعریف و توصیف نهج البلاغه و تاکید بر انس با این مصحف شریف جای دقت و تامل فراوان دارد گویا حضرت آقا نسخه نجات کشور از بحران‌ها و گرفتاری‌ها را در نهج البلاغه، که تفسیر واضح قرآن است می‌بیند و می‌فرماید: نهج البلاغه درمانگر بسیاری از درد‌های فردی و اجتماعی است.

در جای دیگر می‌فرماید: همه آنچه برای یک انسان مسلمان و یک جامعه اسلامی لازم است در نهج‌البلاغه آمده است ... از توحید تا اخلاق تا سیاست و ملک داری و جنگ و سیاست و حکمت و..این تعابیر برای متولیان فرهنگی پیامش این است که همه نسبت به ترویج فرهنگ و معارف نهج البلاغه غفلت ورزیده ایم.

امیدوراریم در مسیر آشنایی و انس با نهج‌البلاغه آنقدر پیش رویم که نهج البلاغه وارد زندگی ما شود بگونه‌ای که راهبری مدیریت کشور و سبک زندگی مردم بر اساس معارف عمیق و کاربردی نهج البلاغه شکل گیرد.

دبیر جشنواره ملی نهج البلاغه دانشگاهیان افزود: راه اندازی گروه‌های خادمین نهج البلاغه در دانشگاه‌های استان‌های مختلف را از اقدامات دبیرخانه نهج‌البلاغه خواند و گفت: ان شاء الله با مدد امیرالمومنین علی علیه السلام، بزرگترین شبکه خادمان نهج البلاغه را از دانشگاه‌ها شروع و ایجاد خواهیم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار