کشف بیش از ۳ تُن فرآورده دامی مشکوک به آلودگی در آذربایجان‌غربی

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت: همزمان با ایام نوروز و ماه مبارک رمضان بیش از ۳ تُن فرآورده دامی مشکوک به آلودگی و اقلام غیربهداشتی کشف و ضبط شد.

سید امید خلیل زاده مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت: در این راستا اقدامات قانونی برای حذف فرآورده‌های ناسالم و غیربهداشتی به مقدار ۳ هزار و ۴۶۳ کیلوگرم انجام و با هماهنگی مقام قضایی از زنجیره تأمین و توزیع معدوم شد.

وی ادامه داد: همچنین از ابتدای اجرای طرح تعداد ۳ میلیون و ۶۹۸ هزار و ۳۳۳ قطعه طیور گوشتی درسطح کشتارگاه‌های صنعتی طیور استان کشتار و نظارت‌های بهداشتی لازم اعمال شده است.

خلیل زاده اضافه کرد: نظارت‌های بهداشتی بر کشتار دام در کشتارگاه‌های دامی استان بر تعداد ۷ هزار و ۸۴۲ رأس دام سبک و سنگین در طی مدت زمان اجرای طرح نظارت بهداشتی و شرعی انجام شده است.

وی گفت: ستاد اجرایی نظارت بهداشتی ویژه ایام تعطیلات نوروزی مستقر در اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی با شماره تماس ۲۷۷۸۷۰۱– ۰۴۴۳ و سامانه ارتباطی ۱۵۱۲ و شبکه دامپزشکی شهرستان ارومیه با شماره تماس ۳۲۴۲۶۸۴۸ -۰۴۴ از ساعت هشت صبح تا ۱۴ و از ساعت ۱۴ تا ۲۰ عصر آماده دریافت و ارائه هرگونه راهنمایی و پاسخگویی به سئوالات شهروندان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.