موج گسترده خروج مهاجران تاجیکستانی از روسیه پس از حمله تروریستی مسکو

وزارت کار تاجیکستان از خروج گسترده کارگران تاجیک از روسیه درپی حمله تروریستی به کنسرتی در مسکو خبر داد.

تاجیکستان یکی از ۱۵ کشوری است که از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱ تشکیل شد. علی رغم این جدایی، سالانه مهاجران زیادی از تاجیکستان برای کار به کشور روسیه می‌آیند؛ موضوعی که طی روز‌های اخیر تحت تاثیر حمله تروریستی به کنسرتی در مسکو قرار گرفته است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت کار تاجیکستان امروز (شنبه) در گزارشی اعلام کرد از زمان انجام حمله تروریستی ۲۲ مارس در کنسرتی در مسکو که ۱۴۴ کشته برجا گذاشت، شاهد موج گسترده بازگشت مهاجران تاجیک به کشور هستیم. 

این بیانیه می‌افزاید: ما تاکنون تماس‌های زیادی دریافت کرده ایم. شهروندان ما در روسیه اکنون نگران پیامد‌های این حمله تروریستی هستند. ما در حال رصد وضعیت هستیم. اکنون شمار افرادی که وارد کشور می‌شوند بیشتر از کسانی است که کشور را ترک می‌کنند. 

دولت تاجیکستان تاکنون از دستگیری ۹ نفر به دلیل همکاری با سازمان تروریستی داعش خراسان خبر داده است. 

روسیه از جمله کشور‌هایی است که از کمبود نیروی کار انسانی رنج می‌برد. تنها در حوزه ساخت و ساز، این کشور شاهد کمبود ۳۶ درصدی نیروی انسانی نسبت به سال ۲۰۲۲ بوده است. بانک مرکزی روسیه نسبت به اثر تورمی کمبود نیروی انسانی و خروج کارگران خارجی از این کشور هشدار داده است. 

حمله تروریستی در مسکو که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را برعهده گرفته بود توسط چهار تبعه تاجیک انجام شد که همگی در مرز‌های غربی روسیه از سوی سازمان‌های اطلاعاتی این کشور دستگیر شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۱۱ فروردين ۱۴۰۳
خروج کارگران خارجی از روسیه باعث تضعیف اقتصاد این کشور میشود
آخرین اخبار