معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از کشف و معدوم کردن بیش از ۵ تن آلوچه، لواشک و آلبالوی فراوری شده دارای رنگ و افزودنی‌های شیمیایی غیر مجاز خبر داد.

عباس رضائیان زاده معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به استمرار بازدید‌های نظارتی کارشناسان بهداشت محیط در ایام نوروز، اظهار کرد: از ابتدای فعالیت طرح سلامت نوروزی تا کنون، ۳۷ هزار و ۶۵۵ بازدید هدفمند با تلاش بازرسان بهداشت محیط استان فارس انجام شده است.

او گفت: از جمله موارد شناسایی شده در این بازدیدها، بیش از ۵ تن آلوچه، لواشک و آلبالوی فراوری شده و دارای رنگ و افزودنی‌های شیمیایی غیرمجاز در یک واحد مسکونی در شیراز بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: پس از اعلام نظر کارشناسان بهداشت و همچنین نتایج آزمایشگاهی مبنی بر غیرقابل مصرف انسانی، این مواد کشف شده در سایت دفن پسماند برمشور شیراز، معدوم شد.

او با تاکید بر ممنوعیت جدی مصرف آلوچه و لواشک‌های غیربهداشتی، افزود: درخشش غیر طبیعی انواع آلوچه‌هایی که به فروش می‌رسد، نشانه استفاده از رنگ‌های صنعتی است و باید از مصرف اینگونه مواد غذایی خودداری کرد.

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت نقش کارشناسان بهداشت محیط در حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه، تصریح کرد: بازرسان بهداشت محیط معاونت بهداشت دانشگاه، طی بازدید‌های روزانه و ضمن شناسایی مواد غذایی فاسد، تاریخ مصرف گذشته و بدون مجوز‌های لازم، اقدام به توقیف و معدوم‌سازی این کالا‌ها می‌کنند.

رضائیان زاده بیان کرد: در طرح سلامت نوروزی که از پانزدهم اسفند سال ۱۴۰۲ آغاز شده، تا کنون بیش از ۴۴ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد کشف و معدوم شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار