مدیرکل حراست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: با راه‌اندازی پویش چشم به راهیم تلاش می‌شود مفهوم خطر سرعت و سبقت غیرمجاز به رانندگان انتقال داده شود.

علی فتحی در حاشیه بازدید از محل برگزاری پویش چشم به راهیم چهارمحال و بختیاری گفت: ۶۰ پویش چشم به راهیم در نقاط پرتردد و گلوگاه‌های مهم سراسر کشور راه‌اندازی شده است.

مدیرکل حراست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، هدف از راه‌اندازی این پویش را ارتقای ایمنی در جاده‌ها، سلامت سفر مسافران، آموزش و آگاهی بخشی به همراهان رانندگان بیان کرد.

فتحی با اشاره به نقش اجتماعی همراهان رانندگان در سفر اظهار کرد: همراهان رانندگان با آگاهی از این نقش اجتماعی و اجرایی کردن آن کمک بزرگی به رانندگان در کاهش خطر می‌کنند که بخشی از این نقش‌ها در این پویش آموزش داده می‌شود.

وی افزود: با راه‌اندازی پویش چشم به راهیم تلاش می‌شود مفهوم خطر سرعت و سبقت غیرمجاز به رانندگان انتقال داده شود.

فتحی با بیان اینکه چشم انتظاری یک هنر و یک درد به شمار می‌رود، تاکید کرد: هر راننده‌ای که در هنگام رانندگی سرعت مطمئه را رعایت کرده و از سبقت غیرمجاز بپرهیزد، یک زندگی را به خانواده خود می‌بخشد و بی توجهی به این اصول موجب افزایش یک درد می‌شود.


بیشتر بخوانید


وی با بیان اینکه آمار‌ها بیانگر این است که ایران بیشترین تلفات جاده‌ای را در دنیا دارد، افزود: حفظ یک جان برابر است با موجودیت یک خانواده در همین ارتباط تلاش می‌شود به شیوه‌های مختلف از جمله پویش چشم به راهیم رقم تلفات جاده‌ای در کشور کاهش داده شود.

فتحی ادامه داد: پویش چشم به راهیم موجب کاهش ۱۵ درصدی حوادث جاده‌ای کشور در نوروز پارسال شده است و تلاش می‌شود با برگزاری برنامه‌های شاد و استراحت رانندگان میزان تلفات جاده‌ای در نوروز امسال کاهش یابد.

وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد رقم حوادث جاده‌ای در برخی استان‌ها از جمله چهارمحال و بختیاری کاهشی و در برخی دیگر افزایشی بوده است.
فتحی در خصوص استقبال مردم از پویش چشم به راهیم گفت: در مناطقی که از موسیقی سنتی استفاده شده و توانسته‌ایم از این طریق آداب، فرهنگ و سنن خود پیام شادتری را به مردم انتقال دهیم مردم بیشتر استقبال کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
باید یه رادار تو خودروها نصب بشه و با محاسبه سرعت ماشین روبرو و سرعت راننده و فاصله ماشین روبرو و طول ماشینی که میخواد ازش سبقت بگیره و فاصله پیچ اخطار عدم سبقت به راننده ها بده