۶هزار و ۲۲۰ مسافر سیستان و بلوچستان متعهد بهبود رفتار ترافیکی شدند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان، گفت: از آغاز طرح ملی خدمات نوروزی شش هزار و ۲۲۰ مسافر در سیستان و بلوچستان متعهد به بهبود رفتار‌های ترافیکی شده و به پویش «بهرفت» پیوستند.

سیدمحمدمهدی سجادی  اظهار داشت: از آغاز طرح ملی خدمات نوروزی شش هزار و ۲۲۰ مسافر در سیستان و بلوچستان متعهد به بهبود رفتار‌های ترافیکی شده و به پویش «بهرفت» پیوستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان، گفت: «بهرفت» پویش بهبود رفتار‌های ترافیکی است و با پیوستن به پویش بهرفت به رانندگان یادآوری می‌شود همواره از سالم بودن خودرو از لحاظ فنی، اطمینان حاصل کنند و حین استفاده از تلفن همراه توقف کرده و سرعت و سبقت مجاز را رعایت کنند.

وی افزود: افراد با امضای این میثاق‌نامه تلاش می‌کنند تا در صورت خستگی و خواب آلودگی به ویژه ۳۰ کیلومتری هر شهر و هر یک و نیم ساعت رانندگی توقف کرده و ۱۵ دقیقه استراحت و مجدداً به مسیر خود ادامه دهند.

سجادی با اشاره به فعالیت ۱۱ پست ثابت بشردوستانه در پویش بهرفت، گفت: در این پویش فرهنگ ساز با رانندگان به صورت چهره به چهره صحبت شده و آنها برای پیوستن به پویش تشویق می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان با اشاره به آموزش کودکان ضمن بازی و نقاشی در فضای دوستدار کودک، خاطرنشان کرد: بخش مهمی از آموزش‌های جوانان به کودکان موارد مربوطه رعایت ایمنی حین رانندگی است تا در سفر به والدین یادآوری کنند.

پوشش امدادی ۱۱ حادثه جاده‌ای توسط هلال‌احمر

وی گفت: در طرح ملی یکپارچه جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان، از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا ششم فروردین ماه امسال، نیرو‌های امداد و نجات هلال‌احمر ۱۱ حادثه جاده‌ای را پوشش داده و امدادرسانی کردند.

سجادی افزود: طرح ملی یکپارچه جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان در بخش‌های مختلف خدمات امدادی، بشردوستانه و عام المنفعه از ۲۴ اسفندماه سال گذشته با حضور هزار و ۳۱۸ عضو داوطلب شامل ۵۵۲ نفر دختر و ۷۶۶ نفر پسر، تعداد ۱۸۷ اکیپ سحاب، ۶ هزارو ۲۲۰ نفر در پویش بهرفت آغاز شده و تا ۱۷ فروردین‌ماه امسال ادامه دارد.

وی بیان کرد: از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا ششم فروردین‌ماه امسال چهار هزار و ۷۵۹ نفر به خیمه نماز، سه هزارو ۵۲۸ نفر به غرفه طرح یاس مراجعه و دو هزار و ۷۷ نفر به لحاظ کنترل فشارخون پایش شدند. در این مدت چهار هزار و ۵۶۶ بسته افطاری توزیع و هفت هزارو ۴۹۱ کودک از فضای دوستدار کودک استفاده کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان ادامه داد: راهنمایی ۲۶ هزارو ۲۲۶ مسافر و گردشگر از جا‌های دیدنی استان و اطلاع رسانی به آنها از نقاط حادثه‌خیز، کاشت یک هزار و ۵۵۹ نهال در راستای پویش سبز با هدف حفظ محیط زیست و منابع‌طبیعی و پیشگیری از حوادث و آسیب‌ها برای ۷۴۴ نفر از دیگر فعالیت‌های هلال‌احمر سیستان و بلوچستان در این ایام است.

سجادی گفت: در بیش از ۱۰ روز از اجرای طرح ملی یکپارچه جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان، هزارو ۶۳۹ نفر مهارت ایمنی امدادی و نحوه سنجش فشار خون، ۷۵۱ نفر خدمات امداد و کمک‌های اولیه را آموزش دیدند.

وی با اشاره به حوزه امدادونجات به عنوان مهمترین و پرکارترین حوزه هلال‌احمر سیستان و بلوچستان بیان‌کرد: در این حوزه ۲۲۵ نفر نیروی امداد و نجات با ۲۵ دستگاه آمبولانس و ۱۶ دستگاه ست‌نجات، تاکنون ۱۱ حادثه جاده‌ای، ۱ حادثه کوهستان، ۱ حادثه دریایی با سیزده نفر فوتی در صحنه، ۳۶۲ نفر مصدوم را پوشش داده، که از این تعداد ۱۸ نفر بصورت سرپایی درمان و ۲۹۲ نفر به پایگاه‌های امدادونجات سراسر استان برای دریافت کمک و امداد مراجعه حضوری کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان با اشاره به برنامه‌های عام المنفعه داوطلبان ابراز کرد: نیرو‌های داوطلب جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در بخش‌های نیابت، غربالگری سلامت، پویش هلال‌رحمت، مرهمی‌برای زائر به مردم خدمت ارائه می‌دهند.

وی یادآورشد: در بخش نیابت ۳۵ نفر داوطلب مشارکت‌کننده از ۶ سرا و ۶ خانه بازدید کردند و ۱۳۹ نفر داوطلب در ۴۱ ایستگاه برپاشده غربالگری سلامت در استان، ۹۴۶ نفر مسافر را غربالگری کردند. در پویش هلال‌رحمت تعداد ۲۴۶ نفر داوطلب، ۲ هزارو ۳۶۹ بسته معیشتی و ۱۳ سفره افطاری را برای ۶ هزارو ۱۹۲ نفر مسافر برپا و توزیع کردند.

سجادی عنوان کرد: در راستای اجرای طرح یکپارچه ملی جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان مرکز توانبخشی و داروخانه هلال احمر ستاد استان دایر است و تاکنون به ۱۲ مراجعه کننده توانبخشی خدمت ارائه شده و ۱۴۹ نفر نیز از خدمات دارویی داروخانه بهره‌مند شدند. تعداد سه پزشک همکار در طرح معاینه حجاج، در ۶ مرکز معاینه حجاج در استان، تعداد یک هزار و ۲۵۵ زائر حج تمتع را معاینه کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: هلال احمر ، نوروزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار