وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي گفت: پوشش واکسيناسيون نوزادان در کشور 99 درصد است.

به گزارش سرويس علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دکتر مرضيه وحيددستجردي، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي افزود: هم اکنون 10 واکسن در کشور توليد مي شود که تا چند سال پيش فقط 2 واکسن توليد مي شد.

وي اظهار داشت: خدمات مادر و کودک به صورت بسته هاي سلامتي تهيه و در اختيار خانواده ها قرار مي گيرد و تمامي نوزادان هنگام تولد غربالگري تيروييد مي شوند تا دچار کم کاري تيروييد و مبتلا به بيماري هيپوتيروييد و ناتواني ذهني نشوند.

وي گفت: علت اصلي مرگ نوزادان در کشور که هم اکنون با تلاش هاي صورت گرفته طي ساليان اخير 8/10 نفر در هز 1000 نفر است، نارس بودن نوزاد است.

وي ادامه داد: علت اصلي اين امر نيز پايين تر از حد معمول بودن سن بارداري در زنان است که با برنامه ريزيهاي انجام شده اين مادران بايد به مراکز خاص مراجعه کنند و نوزادشان خدمات خاص بگيرد.

وي مراجعه اين مادران به مراکز خاص را موجب کاهش 50 درصدي مرگ و مير نوزادان نارس در کشور اعلام کرد.

دکتر دستجردي با اشاره به اينکه مادران باردار 10 درصد هزينه هاي زايمان را در بيمارستان هاي دولتي پرداخت کرده و 90 درصد اين هزينه را دولت و بيمه ها مي پردازند، گفت: مراجعه کنندگان به خانه هاي بهداشت خدمات 100 درصد رايگان دريافت کرده و افراد زيرخط فقر هم با حمايت هاي سازمان بهزيستي و کميته امداد و تقبل 100 درصد هزينه هاي زايمان آنها از خدمات کشور در اين خصوص بهره مند مي شوند./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار