فرماندار گناوه از اسکان شبانه روزی بیش از ۵۷ هزار مسافر نوروزی در مدارس شهرستان گناوه خبر داد.


محمدتقی صفری در بازدید از محل اسکان گناوه اظهار داشت: گناوه با توجه به جاذبه‌های گردشگری و تجاری که دارد، میزبان تعداد زیادی از گردشگران است و باید خدمات قابل قبولی ارائه کنیم.

وی افزود: ستاد اسکان به صورت شبانه روزی پای کار است و برای رضایت مندی گردشگران از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنیم.

صفری تصریح کرد: با بررسی آمار اسکان مسافران نوروزی، تا پایان روز یکشنبه پنجم فروردین ۱۴۰۳ بیش از ۵۷ هزار مسافر نوروزی در قالب ۹ هزار خانوار در مدارس شهرستان گناوه اسکان شبانه روزی داشته‌اند.

مدیر آموزش و پرورش گناوه نیز با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی ورود مسافران نوروزی به شهرستان گناوه گفت: ستاد اسکان فرهنگیان این شهرستان با تمهیدات لازم و برنامه ریزی‌های انجام شده از طریق ۲ پایگاه شماره ۱ و ۲ به صورت شبانه روزی تمامی کلاس‌ها و فضا‌های مدارس که قابلیت برپایی چادر را دارند در اختیار مهمانان نوروزی قرار می‌دهد.

ضرغام مردانی با اشاره به اسکان اضطراری مسافران در شرایط بحرانی، افزود: با توجه به برودت هوا و بارندگی‌های روز‌های اخیر و حجم بالای مسافران و پیشگیری از بروز تلفات احتمالی ناشی از سرما و. ستاد اسکان فرهنگیان شهرستان با همکاری فرمانداری، شهرداری، نیروی انتظامی، بسیج، اداره گردشگری و سایر ادارات این شهرستان اقدام به فراهم کردن شرایط اسکان اضطراری مسافران نوروزی در سالن‌های ورزشی مدارس، سالن‌های امتحانات، نمازخانه‌های مدارس و همچنین برخی از مساجد و حسینیه‌ها در سطح شهرستان کرد.

وی ابراز داشت: با توجه به اینکه نوروز هر سال آموزش و پرورش شهرستان با تمام امکانات و ظرفیت‌های خود وارد میدان می‌شود تا بخشی از بار اسکان مسافران نوروزی به ویژه مسافران فرهنگی را عهده دار شود، ولی به دلیل استقبال بالای گردشگران و مسافران نوروزی بویژه فرهنگیان سراسر کشور از این شهرستان، قطعاً امکانات موجود در آموزش و پرورش گناوه جوابگوی این حجم از مسافران نخواهد بود.

صفری گفت: آموزش و پرورش شهرستان گناوه با استقرار ۲ پایگاه اسکان نوروزی در سطح شهرستان، ۱۵۶ واحد آموزشی و ۵۰۰ کلاس درس را برای پذیرایی از مهمانان نوروز ۱۴۰۳ مهیا کرده است.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر از مهمترین شهرستان‌های گردشگرپذیر در کشور و استان بوشهر است که سالانه میزبان میلیون‌ها مسافر از سراسر کشور به خصوص در تعطیلات نوروزی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.