به گفته مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان، بعد از بارش‌های چند روز اخیر، میانگین بارش استان کردستان از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، نسبت به بلندمدت بیشتر شده و جایگاه اول کشور را کسب کرده است.

آرش آریانژاد گفت: بعد از بارش‌های رحمت الهی در چند روز اخیر، آمارها حاکی از آن است که میانگین بارش استان کردستان از ابتدای سال آبی جاری (اول مهر۱۴۰۲) تاکنون، نسبت به بلندمدت، به‌ میزان ۸۸.۸ میلی‌متر، بیشتر شده است و با بالاترین میزان اختلاف (افزایش) در مقایسه با سایر استان‌ها، در صدر نمودار قرار دارد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان اضافه کرد: از ابتدای سال آبی جاری(مهرماه) تاکنون ۳۲۲ میلیمتر بارش در استان کردستان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل(۲۹۸ میلیمتر)، هشت درصد بیشتر است.

وی بیان کرد: بر همین اساس، استان‌های کرمانشاه با ۶۱.۳ میلیمتر و همدان با ۵۲.۸ میلیمتر در رتبه‌های دوم و سوم و استان فارس با منفی ۶۷.۹ میلیمتر در انتهای نمودار قرار گرفته است.

آریانژاد ادامه داد: بارش‌های استان در سال آبی جاری نسبت به میانگین بلند مدت که ۳۰۶ میلیمتر بوده، پنج درصد افزایش دارد.

وی یادآور شد: ی ۲ ماه گذشته سدهای چراغ‌ویس سقز، گاران مریوان و سبدلو بانه، سرریز داشته و احتمال سرریز شدن سدهای زیویه کامیاران، قشلاق سنندج، عباس آباد بانه و آزاد، دور از انتظار نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.