مسئول واحد زیبا سازی شهرداری اردکان گفت: بزرگ‌ترین فرش گل استان یزد به مساحت ۱۵۰ مترمربع در میدان‌گاه باغ ملی اردکان اجرا شد.

مجید صیقل مسئول واحد زیبا سازی شهرداری اردکان گفت: میدان‌گاه باغ ملی از مناطق مهم و پرتردد شهر است و ایجاد فرش گل بزرگ در آن به منظره‌ی شهر زیبایی می‌بخشد و احساس آرامش و شادابی برای همشهریان و مسافران نوروزی به ارمغان می‌آورد.

 او با بیان اینکه در طراحی این فرش گل، از طرح و رنگ فرش دستبافت اردکان اقتباس گرفته شده است گفت‌: فرش دستباف اردکان یکی از قالی‌هایی است که محبوبیت بسیاری بالایی در بین دوست‌داران این هنر اصیل ایرانی دارد و یکی از اهداف ما علاوه بر زیبایی‌های بصری و سرسبزی میدانگاه باغ ملی، معرفی و نشان دادن زیبایی فوق‌العاده نقش و نگار‌های فرش اردکان است که این امر فضای‌سبز و با نشاطی نیز برای مسافران فراهم کرده است.

مسئول واحد زیبا سازی شهرداری اردکان ادامه داد: این فرش گل در ابعاد ۱۵ متر در ۱۰ متر ساخته شده و پنج هزار گل در آن به‌کار رفته است.

 صیقل گفت: علاوه بر این میدان‌گاه، طرح‌های گل‌کاری بهاری در بلوار‌ها و معابر و میدان‌های سطح شهر اردکان با ترکیبی از گونه‌های بهاری بنفشه، شب بو، اطلسی ژاپنی، نسترن و همیشه بهار اجرا شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار