مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: هشدار سطح قرمز هواشناسی در نواحی غربی کشور برای فردا ۶ فروردین ماه صادر شده است.

 صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان از صدور هشدار سطح قرمز هواشناسی  برای فردا خبر داد گفت: فعالیت سامانه بارشی فردا دوشنبه ۶ فروردین ماه تشدید شده و در این مدت شاهد بارش شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، تگرگ، در ارتفاعات و نواحی سردسیر برف در نواحی غربی کشور خواهیم بود.

به گفته وی  استان های کهگیلویه و بویراحمد، شمال و شرق خوزستان، جنوب و شرق لرستان در گیر شدید بارش باران خواهند بود.

او می گوید : بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، رعدوبرق و تگرگ، آبگرفتگی معابر بصورت گسترده، سرریز سدها، انسداد راه‌ها و احتمال تخریب پل، اختلال جدی در سفر‌های بین شهری و داخل شهر، تعطیلی فعالیت‌های عمرانی، باغی و زراعی، خسارت به برخی زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق و غیره، تخریب تاسیسات و سازه‌های واقع شده در حریم و بستر رودخانه، تخریب سازه‌های موقت و سبک در اثر وزش باد شدید و اختلال در سفر‌های هوایی از جمله مخاطرات این هشدار سطح قرمز است.

احتمال مخاطره سیل در جاده چالوس

امروز همچنین رئیس مدیریت بحران هواشناسی کشور اعلام کرد: با توجه به ورود سامانه بارشی جدید، از مسافران نوروزی تقاضا داریم که در برنامه‌ریزی سفر، امشب و فردا ترددی نداشته باشند و از حاشیه و بستر رودخانه‌ها نیز فاصله بگیرند.

وی افزود: برای شمال استان تهران و البرز به ویژه محورهای مواصلاتی بین این استان‌ها با استان مازندران یعنی جاده چالوس می‌تواند خیلی پرخطر باشد زیرا بارش برف را در برخی محورها داریم و بارش سنگینی را در ارتفاعات شمالی تهران و البرز خواهیم داشت.

او گفت  :علاوه بر هشدار قرمز برای ۳ استان لرستان، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد، احتمال مخاطره در شمال استان تهران، فارس و ایلام نیز وجود دارد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار