بارش باران و وزش بادهای لحظه ای در استان قزوین

کارشناس هواشناسی استان قزوین گفت: با ورود سامانه بارشی از امشب در بعضی ساعات شاهد بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد‌های لحظه‌ای خواهیم بود.

مریم بهروزی کارشناس هواشناسی استان قزوین گفت: با توجه به خروجی مدل‌های هواشناسی از امشب تا فردا دوشنبه، استان تحت تاثیر سامانه بارشی قرار می‌گیرد.

وی افزود: پیامد این سامانه در بعضی ساعات بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد‌های لحظه‌ای خواهد بود که البته برای برخی مناطق احتمال تگرگ هم پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی استان قزوین گفت: برای روز‌های سه شنبه و چهارشنبه گذر پیاپی امواج از سطح منطقه بویژه در ساعات بعد از ظهر اتفاق میافتد که افزایش ابر و احتمال رگبار‌های پراکنده را در طی این دو روز خواهیم داشت.

به گفته بهروزی، برای روز‌های سه شنبه و چهارشنبه وزش باد‌های نسبتا شدید غربی را به ویژه در بخش‌های غربی استان خواهیم داشت که می‌تواند پدیده غالب برای آن منطقه باشد.

وی گفت: به لحاظ دمایی برای امروز و فردا تغییرات دمایی خاصی وجود ندارد ولی با توجه به افزایش پوشش ابر و بارشی که اتفاق می‌افتد در طول روز انتظار کاهش نسبی دما را وجود دارد.

کارشناس هواشناسی استان قزوین گفت: دیروز در گرم‌ترین ساعات بیشینه دمای شهر قزوین به ۱۸ درجه سلسیوس رسید. همچنین در این مدت احتمال تگرگ در برخی مناطق پیش بینی می‌شود.

به گفته بهروزی، برای این سامانه بارشی هشدار سطح زرد صادر شده است که به هم استانی‌ها توصیه می‌شود که از اتراق کردن در بستر رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

وی گفت: روز دوشنبه کاهش نسبی دما پیش بینی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.