در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

جزئياتي درباره قرارداد مبين نت با مشتريان/ امكان ثبت شكايت هم وجود دارد

در راستای قانون وضع شده، شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس‌های ارتباطی اخیرا ملزم به عقد قرارداد با مشتری یا دریافت‌کننده خدمات هستند.

چندی پیش یکی از کاربران فضای مجازی در انتقاد به لزوم عقد قرارداد مبين نت با مشتريان كه اخيرا به شرايط استفاده از خدمات اين شركت اضافه شده مطلبی را منتشر كرده و نسبت به چيستی و چرايی آن، سوالاتی را عنوان كرده بود.

به دنبال اين موضوع، با هدف اطلاع از قرارداد جديد و  توجه به رعايت حقوق مشتری، در اين باره از شركت مبين نت جويا شديم.

محمد‌علی عسکری، مدیر بازاریابی انبوه مبین‌نت در پاسخ به پيگيری خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان توضيح داد: با توجه به الزام قانون، تمامی شرکت‌های خدماتی برای ارائه خدمات موظف به عقد قرارداد با مشتری یا دریافت‌کننده خدمات هستند و شرکت‌‌های ارائه‌دهنده سرویس‌های ارتباطی همچون مبین‌نت نیز باید برای تمامی خدمات خود قراردادی ارائه داده و حتی قبل از عقد قرارداد، احراز هویت کاربر را نیز انجام دهند. همه شرکت‌های خدماتی، یک قالب قراردادی دارند که به تایید نهاد بالادستی آن می‌رسد و پس از آن در اختیار مشتری قرار می‌گیرد.

او ادامه داد: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در تابستان امسال با ارسال سه نامه جداگانه، اپراتور‌ها را ملزم به ارائه قرارداد مشترکین جدید و مشترین قدیمی کرد و مبین‌نت از پاییز ۱۴۰۲ طبق ابلاغیه سازمان تنظیم، این مورد را برای مشترکین خود ایجاد کرده است.

مدیر بازاریابی انبوه مبین‌نت توضيح داد: قرارداد مذکور یک قرارداد ارائه خدمات است و با قراردادهای کسب‌وکاری تفاوت دارد که مفاد آن به تایید سازمان تنظیم رسیده است. 

او گفت: مبین‌نت با هدف حمایت از حقوق مصرف‌کننده، در ماده ۵ قرارداد تحت عنوان تعهدات شرکت، در قالب ‍۱۹ بند، تمامی تعهدات در قبال مشترکین اعم از SLA، تعهد به الزام سرویس‌دهی در بازه زمانی سرویس و... را در نظر گرفته و ذکر کرده است.

عسکری مطرح كرد: در ماده ۸ قرارداد با عنوان رسیدگی به شکایت‌ها، در راستای شفافیت در ارائه تمامی خدمات راهکار‌های متنوعی در خصوص ثبت شکایت ارائه شده است؛ طبق این ماده، مشترکین می‌توانند با مراجعه به سایت مبین‌نت تیکت ثبت کنند یا با شماره تلفن پشتیبانی ۱۵۷۵ تماس بگیرند. همچنین می‌توانند در سامانه ۱۹۵ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ثبت شکایت کرده یا به سرشماره ۶۰۰۱۹۵ پیامک ارسال کنند و یا از سایر راهکار‌های ذکرشده در قرارداد استفاده کنند. 

به گفته وی متن کامل قرارداد در پیشخوان حساب کاربری مشترکین مبین‌نت، در بخش راهنما قابل مشاهده و دریافت است.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار