زیرساخت‌های گردشگری سمنان برای هزار و ۳۵۰ نفر اشتغالزایی کرد

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان سمنان گفت: هزار و ۳۵۰ نفر در زیرساخت‌های گردشگری استان از جمله رستوران‌ها، دفاتر خدمات مسافرتی، اقامتگاه‌های بومگردی و هتل‌ها، مشغول به کار هستند.

قاسمی گفت: استان سمنان دارای ۳۴۷ زیرساخت گردشگری در بخش‌های مختلف اقامتی، پذیرایی و دفاتر خدماتی است که این زیرساخت‌ها منجر به اشتغالزایی برای افراد شده است.

وی ادامه داد: ۶۶ رستوران بین راهی، ۳۴ دفتر خدمات مسافرتی، ۱۲۵ اقامتگاه بومگردی، ۲۳ هتل، هتل آپارتمان و مهمانپذیر، ۱۱ مجتمع بین راهی و ۸۸ خانه مسافر زیرساخت‌های گردشگری در استان سمنان را تشکیل می‌دهند.

وی بیان کرد: چهار هزار و ۲۵۰ تخت ظرفیت زیرساخت‌های گردشگری استان سمنان در بخش‌های مختلف از جمله هتل‌ها، مهمانسراها، و اقامتگاه‌های بومگردی است.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان سمنان گفت: ظرفیت اقامتی آموزش و پرورش و زائرسراها نیز به ظرفیت اقامتی استان در نوروز افزوده می‌شود که بر این اساس ظرفیت اقامتی استان سمنان کافی است و نگرانی وجود ندارد.

برای اسکان مسافران و زائران در استان سمنان هزار و ۱۰۶ کلاس و ۱۳۲ مدرسه توسط آموزش‌وپرورش، ۱۲ زائرسرا توسط اوقاف و امور خیریه و ۲۵۵ واحد تأسیسات گردشگری اقامتی از جمله هتل، اقامتگاه سنتی، اقامتگاه بوم‌گردی، مهمان‌پذیر، خانه مسافر در ایام نوروز ۱۴۰۳ برای ارائه خدمات اقامتی فعال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.