فرماندار جیرفت شاه‌کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳ را توجه به مشارکت مردم در فعال کردن ظرفیت‌ها دانست و گفت: این کار باید خارج از بروکراسی اداری فراهم شود.

احمد بلندنظر به بازدید استاندار کرمان از معدن مطاع در بخش اسماعیلی شهرستان جیرفت اشاره کرد و گفت: اکنون کارخانه کنسانتره مس از سوی بخش خصوصی و همکاری سازمان صمت در حال  احداث است.

وی مردمی‌سازی جهش تولید را در گرو تامین زیرساخت‌ها و فعال‌سازی معادن دانست و افزود: این امر باید از سوی دولت فراهم شود.

بلندنظر تصریح کرد: وقتی در کنار  استخراج معادن، زمینه فرآوری هم مهیا شود، از خام فروشی جلوگیری بعمل می‌آید و این زمینه اشتغال پایدار را برای اهالی آن منطقه فراهم می‌کند.  

فرماندار جیرفت شاه‌کلید شعار سال ۱۴۰۳ را توجه به مشارکت مردم در فعال کردن ظرفیت‌ها دانست و بیان داشت: این کار باید خارج از بروکراسی اداری فراهم شود.

بلندنظر افزود: وقتی با احداث کارخانه کوچک مقیاس زمینه اشتغال ۳۰۰ نفر در معدن مطاع فراهم شده، جای امیدواری است که اعتماد به مردم نتیجه بخش خواهد بود و می‌توان از آن ها به عنوان الگو‌های موفق بهره برد و دولتمردان باید مسیر را برای جلب مشارکت‌های مردمی فراهم کنند.  

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان نیز با اشاره به سفر استاندار کرمان به شهرستان‌های کهنوج، فاریاب و جیرفت و بازدید از ظرفیت‌های معدنی بیان کرد: بازدید دو روزه استاندار از تعدادی پروژه و زیرساخت‌های حوزه صنعت و معدن در جنوب کرمان در حل مشکلات فراروی توسعه منطقه موثر خواهد بود؛ زیرا از نزدیک موارد مطرح شده را مورد بررسی قرار داده است.  

محمد مجاز بازدید از  معدن و کارخانه بزرگ تیتانیوم کهنوج با اشتغالزایی ۶۰۰ نفر، کارخانه سیلیس در شهرستان فاریاب با اشتغال زایی ۳۰۰ نفر و معدن و کارخانه مس مطاع با اشتغالزایی ۳۰۰ نفر مستقیم و ۶۰۰ نفر غیر مستقیم را از جمله برنامه‌های کاری نماینده عالی دولت عنوان کرد که با جمع بندی مشکلات و اتخاذ تصمیمات لازم، شاهد رونق بیشتر در بخش معادن خواهیم بود.

وی با ابراز امیدواری از اهتمام دولت در فراهم کردن زمینه حضور مردم در تولید، افزود: سازمان صمت آمادگی لازم را برای این مهم اعلام می‌کند و از هیچ همکاری در این راستا دریغ نخواهد کرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار