مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از بازدید حدود ۳۶۰ هزار گردشگر نوروزی از جاذبه‌های استان خبر داد.

داریوش فرمانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به روند رو به رشد بازدید از جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه، گفت : طی مدت هفت روز گذشته نزدیک به ۳۶۰ هزار گردشگر نوروزی از جاذبه‌های کرمانشاه بازدید داشته‌اند. 

وی افزود: در این مدت بیشترین بازدید از جاذبه‌های استان مربوط به جاذبه‌های طبیعی با ۱۷۷ هزار و ۷۳۷ نفر و در مرتبه بعدی جاذبه‌های تاریخی با ۱۰۴ هزار و ۲۸۲ نفر و جاذبه‌های تفریحی با ۳۳ هزار و ۳۲۴ نفر بازدید بوده است. 

به گفته این مسئول، بازدید از جاذبه‌های مذهبی، دست ساز، موزه‌ها و فرهنگی در مرحله بعدی پربازدید‌های استان قرار دارد. 

مدیرکل میراث فرهنگی استان همچنین از اقامت بیش از ۴۰ هزار مسافر نوروزی هم در سطح استان خبرداد و گفت: بیشترین آمار اسکان در مراکز اقامتی رسمی استان با ۲۴ هزار و ۳۱۲ نفر بوده است. 

وی افزود: در میان مراکز اقامتی استان بیشترین آمار اسکان به ترتیب مربوط به هتل ها، میهمانپذیرها، بوم گردی‌ها و خانه مسافر‌ها است. 

این مسئول یادآورشد: ۳۵.۱۰ درصد از کل مسافران نوروزی استان هم در مراکز اقامتی غیررسمی و حدود ۴.۴۴ درصد هم در مراکز اقامتی اضطراری اسکان پیدا کرده اند. 

فرمانی در ادامه از تشدید نظارت‌ها بر تاسیسات گردشگری استان دراین ایام هم خبرداد و گفت: طی این مدت ۱۷۱ فقره بازدید از تاسیسات گردشگری استان انجام شده که منجربه صدور ۲۲ فقره تذکر، دو فقره اخطار کتبی و چهار فقره هم تعطیلی و تعلیق شده است. 

به گفته این مسئول، دو واحد پذیرایی هم به دلیل ارائه خدمات مطلوب به گردشگران مورد تشویق قرار گرفتند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.