مدیر کل هواشناسی خوزستان از ورود سامانه بارشی به استان و پیش بینی بارش باران و برف در روز دوشنبه خبر داد.

محمد سبزه زاری گفت: براساس تصاویر رادار و ماهواره ها، صبح امروز جمعه ۳ فروردین ماه سامانه بارشی از سمت جنوب و جنوب غرب وارد خوزستان شده و براساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، این سامانه تا اوایل فردا، شنبه ۴ فروردین ماه در اغلب نقاط استان سبب بارش‌های پراکنده گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد متوسط خواهد شد.

او  افزود: فردا جوِ استان پایدار پیش بینی می‌شود و پدیده غالب مه یا مه رقیق صبحگاهی و شامگاهی در برخی نقاط استان به ویژه جاده‌های کوهستانی خواهد بود.

مدیر کل هواشناسی خوزستان ادامه داد: روز یکشنبه ۵ فروردین نیز سامانه بارشی فعّال و فراگیری از جنوب غرب و غرب وارد خوزستان خواهد شد و تا بعد از ظهر دوشنبه در سراسر استان سبب رگبار و رعدوبرق، وزش باد متوسط تا شدید، احتمال ریزش تگرگ، بارش برف در ارتفاعات و مه گرفتگی بعد از بارندگی می‌شود.

 آقای سبزه‌زاری می‌گوید: بیشترین حجم و شدت بارش‌ها در مناطق مرکزی، بخش‌هایی از جنوب و مناطق مرتفع شمالی و شرقی خواهد بود و به سبب وزش باد‌های شدید و تندباد‌های لحظه‌ای در روز‌های یکشنبه (غرب و جنوب غرب و بخش‌هایی از مرکز) و دوشنبه (بخش‌های از غرب و جنوب غرب) احتمال خیزش گرد و خاک‌های موقتی و محلی وجود دارد.

او با بیان اینکه روز سه شنبه احتمال بارش‌های پراکنده در شهر‌های مرتفع شرقی و شمالی و ارتفاعات دور از انتظار نیست، افزود: روند دما فردا افزایشی است و سپس با ورود سامانه بارشی کاهش خواهد یافت.

مدیر کل هواشناسی خوزستان ادامه داد: شمال خلیج فارس نیز امروز و به ویژه روز‌های یکشنبه و دوشنبه به شدت مواج و متلاطم و همراه با رگبار و رعد وبرق پیش بینی می‌شود.

به گفته آقای سبزه‌زاری در شبانه روز اخیر اهواز با ۲۶.۱ و ایذه با ۵.۲ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و سردرتین نقاط استان گزارش شده اند و در این مدت اهواز به بیشینه دمای ۲۶.۱ و کمینه دمای ۱۳.۱ درجه سانتیگراد رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.