مدیر کل انتقال خون استان فارس گفت: اتوبوس‌های سیار انتقال خون در مسیر‌های گردشگری و معابر شهری مستقر می‌شوند.

مجید اکبرزاده با تاکید بر اینکه شهروندان نوع‌دوست و اهداکنندگان خون، بیماران نیازمندان خون را در روز‌های آغازین سال جدید فراموش نکنند، گفت: با توجه به نیاز مستمر به خون و فرآورده‌های خونی در ایام نوروز، اتوبوس‌های سیار انتقال خون در سه محور گردشگری، حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و یک معبر شهری مستقر می‌شوند.

او با اشاره به اینکه هم پوشانی رمضان و عید نوروز موجب کاهش مراجعات مردمی و کاهش ذخایر خونی استان شده است، از مردم درخواست کرد با ۲۰ دقیقه وقت‌گذاری و مراجعه به این پایگاه‌های سیار، جان سه بیمار نیازمند به خون را نجات دهند.

مدیرکل انتقال خون استان فارس اظهار کرد: اتوبوس سیار انتقال خون دیروز و روز یکم فروردین در محور حافظیه از ساعت هشت صبح تا ۱۳ حضور داشت و امروز و دومین فروردین، اتوبوس‌های سیار از ساعت ۱۸ الی ۲۳ در حرم مطهر شاه چراغ (ع) مستقر می‌شود.

مدیر کل انتقال خون استان فارس گفت: همچنین گروه خونگیری با اتوبوس سیار انتقال خون، پنجم فروردین از ساعت ۹ صبح تا ۱۴ در باغ ارم و ششم فروردین از ساعت ۹ تا ۱۴ ظهر در باغ عفیف‌آباد حضور خواهند داشت.

اکبرزاده افزود: همچنین اتوبوس‌های سیار خون‌گیری، هفتم فروردین از مقابل مجموعه رستوران‌های هفت خوان واقع در بلوار آیت‌الله ربانی از ساعت ۹ صبح تا ۱۴ و در روز‌های هشتم و نهم فروردین از ساعت ۹ صبح تا ۱۴ در تخت جمشید مستقر می‌شوند.

او ادامه داد: در ایام نوروز و با توجه به افزایش سفر در این ایام و افزایش آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای، افزایش مصرف فرآورده‌های خونی را شاهد خواهیم بود.
مدیرکل انتقال خون استان فارس تاکید کرد: با توجه نیاز مبرم به همه گروه‌های خونی، مردم در اسرع وقت به پایگاه‌های اهدا خون مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار