امنيت سايبري کاربران در سفرهاي نوروزي

رئيس پليس فتا استان گفت: هموطنان عزيز بايد بيش‌ از پيش نسبت به هشدارهاي سايبري و رعايت نکات ايمني دقت داشته باشند تا شيريني مسافرت و عيد نوروز به کام آن‌ها تلخ نشود.

سرهنگ احسان بهمني رئيس پليس فتا استان  هرمزگان گفت: عکس‌هاي سلفي که ما از خودمان در تعطيلات نوروز در فضاي مجازي منتشر مي‌کنيم مي‌تواند نشان‌دهنده مکاني باشد که ما در آن حضور داريم و اينکه چه مدت‌زمان ما در منزل نيستم تا سارقان با خيال راحت منزل ما را سرقت کنند.

اين مسئول انتظامي افزود: با مرور برخي از پرونده‌هاي تشکيل‌شده در پليس فتا به نکاتي جزئي برخورد مي‌کنيم که در نگاه اول نمي‌تواند مشکلي براي کاربران به وجود آورد، نکاتي از قبيل ثبت موقعيت مکاني در تصاوير و کليپ‌ها که شايد چندان مهم به نظر نرسد، اما همين نکته و ثبت موقعيت مکاني بر روي تصاوير مي‌تواند گوياي عدم حضور ما در منزل يا محل کار باشد و اين فرصتي براي سوءاستفاده افراد فرصت‌طلب مي‌باشد.

وي گفت: با رعايت برخي از نکات در هنگام مسافرت مي‌توانيم امنيت خود و خانواده را افزايش دهيم، نکاتي کوچک اما مهم شامل عدم ورود اطلاعات مهم در کامپيوترهاي عمومي، تهيه بليط رفت‌ و برگشت از طريق سايت‌هاي معتبر و عدم استفاده از اينترنت‌هاي رايگان در طول سفر.

رئيس پليس فتا استان هرمزگان افزود: در صورت استفاده از اينترنت در مکان‌هاي عمومي همچون هتل‌ها سعي نماييد از اتصال به اينترنت‌هاي باز (بدون ورود رمز عبور و يا اتصال با رمز مشترک) خودداري نماييد و در صورت ضرورت و استفاده از اينترنت در مکان‌هاي عمومي دقت و حساسيت بيشتري داشته و در صورت امکان از انتشار و ورود اطلاعات مهم و خصوصي در اين مکان‌ها خودداري نماييد.

سرهنگ بهمني در پايان نسبت به خريد از فروشنده‌هاي دوره‌گرد و استفاده از کارت‌خوان‌هاي سيار هشدار داد و گفت: در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طريق سايت پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوريت‌هاي سايبري، لينک ثبت گزارش‌هاي مردمي با ما در ميان بگذارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.