رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری نیکشهر گفت: در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، روسری سوزندوزی شده بلوچی به عنوان یکی از زیباترین پوشش‌های ایرانی- اسلامی از طرف مردم نیکشهر به گردشگران نوروزی اهدا شد.

امین علی پور رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری نیکشهر گفت: در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، روسری سوزندوزی شده بلوچی به عنوان یکی از زیباترین پوشش‌های ایرانی- اسلامی از طرف مردم نیکشهر به گردشگران نوروزی اهدا شد.
رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری نیکشهر گفت: نیکشهر به عنوان دروازه تنها بندر اقیانوسی کشور و گلوگاه سواحل مکران همواره به عنوان مقصد گردشگری و توقفگاه گردشگران عبوری به استان سیستان و بلوچستان است و به همین جهت ویژه برنامه‌های مختلفی در ورودی شهر نیکشهر برای گردشگران در نظر گرفته شده است.
وی افزود: در ورودی شهر نیکشهر و در قالب نوروزگاه چندین غرفه برای عرضه و فروش صنایع دستی و سوغات شهرستان در نظر گرفته شده است و گردشگران می‌توانند صنایع حصیری، لباس‌های سوزندوزی بلوچی، حلوا و ترشی‌های معروف نیکشهر را از این غرفه‌ها خریداری کنند.
امین علی پور گفت: امسل برای اولین بار و در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، روسری سوزندوزی شده بلوچی به عنوان یکی از زیباترین پوشش‌های ایرانی- اسلامی از طرف مردم نیکشهر به گردشگران نوروزی اهدا شد و از آنجایی که استان سیستان و بلوچستان نماد وحدت و همبستگیست، تلاش شده پوشش اقوام مختلف در غرفه‌های نیکشهر به نمایش گذاشته شود و از گردشگران نیز با زبان و لهجه محلی آنها استقبال کنیم.
مجیب حسنی فرماندار نیکشهر نیز گفت: شهرستان نیکشهر با داشتن آثار تاریخی، آبشار‌های متعدد و روستاه‌های سرسبز همه ساله میزبان گردشگرانی از سراسر کشور است و به همین منظور تلاش شده است تمامی ظرفیت‌ها برای سفری خاطره انگیز برای گردشگران فراهم شود.
فرماندار نیکشهر افزود: در همین راستا ۶ مجتمع خدمات رفاهی و ۸ مدرسه برای میزبانی از گردشگران نوروزی ساماندهی شده است و تمامی تیم‌های امدادی شامل اورژانس، هلال احمر، چندین اکیپ راهداری و پلیس را در حال گشت زنی و یا در محور‌های موصلاتی شهرستان مستقر هستند تا سفری ایمن برای گردشگران در سطح شهرستان نیکشهر رقم بزنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.