سه خانواده از خطر غرق شدگی در خلیج فارس نجات یافتند

امدادگران مرکز جستجو و نجات دریایی هرمزگان، اعضای سه خانواده از مسافران نوروزی را از خطر غرق شدگی در دریا نجات دادند.

 معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: قایق غیرمجاز حامل اعضای ۱۳ نفره این سه خانواده در مسیر دریایی جزیره هرمز به قشم دچار نقص فنی و متوقف شده بود.

اسماعیل مکی‌زاده افزود: سرنشینان قایق غیرمجاز روی دریا سرگردان شده بودند.

وی گفت: پس از اعلام تقاضای کمک اضطراری از طریق مرکز جستجو و نجات دریایی (۱۵۵۰)، بلافاصله نیرو‌های امدادی به مرکز حادثه اعزام شدند و شناور ناجی ۱۵ همه سرنشینان این قایق غیرمجاز را در صحت و سلامت به جزیره قشم انتقال داد.

به گفته معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، به علت تلاطم دریا و ترس، برخی از سرنشینان قایق دچار دریازدگی شده بودند.

مکی زاده از همه مسافران و گردشگران سفر‌هایی نوروزی خواست از رفت و آمد با قایق‌های غیرمجاز خودداری و صرفاً از مسیر‌های مجاز بنادر و اسکله‌های مسافری و گردشگری سفر کنند.

وی گفت: رفت و آمد از بندر شهید حقانی به قشم، هرمز و لارک و بالعکس، از مسیر‌های مجاز دریایی است.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: مسیر‌های دریایی اسکله مسافری قشم به هرمز و لارک و بالعکس، بندر پهل به لافت و قشم و بالعکس، بندرلنگه به کیش و بوموسی و بالعکس، بندرچارک به کیش و بالعکس و بندر آفتاب به کیش و بالعکس از دیگر مسیر‌های دریایی مجاز است.

 مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی هرمزگان هشتم اسفندماه امسال نیز از غرق شدن ۱۲ سرنشین یک فروند قایق غیرمجاز در جزیره بنی‌فارور جلوگیری کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.