بیش از ۶۰۰ تن شن و ماسه رودخانه‌ای در ایام پایانی سال در سراوان رشت کشف و توقیف شد.

طی گشت مشترک یگان حفاظت محیط زیست استان و یگان شهرستان رشت مستقر در سراوان بیش از ۶۰۰ تن مخلوط رودخانه‌ای کشف و به دستور مقام قضایی توقیف شد.

 محمدتقی تقی زاده، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت گفت: در ایام پایانی سال یگان حفاظت محیط زیست سراوان به همراه یگان حفاظت استان طی گشت مشترک در حاشیه رودخانه سفیدرود و نقاط حساس برداشت شن ماسه موفق به کشف بیش از ۶۰۰ تن مخلوط رودخانه‌ای غیرمجاز شدند که به دستور مقام قضایی تا پایان مراحل رسیدگی قضایی و تعیین و تکلیف آن در محل توقیف شدند.

او افزود: طی این گشت مشترک و با اخذ دستور قضایی دپوی غیرمجاز مخلوط رودخانه‌ای در یک کارگاه تولید فرآورده‌های بتونی توقیف و مدیر کارگاه به مراجع قضایی معرفی شد.

رئیس اداره محیط زیست رشت به متخلفان برداشت و دپوی غیرمجاز شن و ماسه هشدار داد: با توجه به فصل مهاجرت آبزیان جهت تولید مثل و ممنوعیت هرگونه برداشت از بستر رودخانه‌های حفاظت شده از جمله سفیدرود در این ایام، پایش مستمر تمامی مراکز و کارگاه‌های فرآورده‌های بتنی در دستور کار این اداره قرار گرفته و یگان حفاظت شهرستان به جدیت در این عرصه بیش از پیش حضور فعال خواهد داشت.

عکس آرشیوی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.