آخرین نشست هماهنگی ستاد اجرایی خدمات سفر به مسافران و زائران استان سمنان در سال ۱۴۰۲ با هدف بررسی تمهیدات نهایی مورد نیاز ایام نوروز برگزار شد.

استاندار سمنان  گفت: با پیش بینی‌های صورت گرفته آمادگی برای اسکان بالغ بر ۵۰ هزار نفر از مسافران و زائران در استان سمنان برای ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ وجود دارد.

سید محمدرضا هاشمی با قدردانی از شهرداران استان در خصوص زیباسازی و بهسازی ورودی شهر‌ها و اقدامات لازم در خصوص خدمت رسانی مطلوب به مسافران تاکید کرد: حضور گشت‌های انتظامی، راهوار و خدمات و امدادی با چراغ‌های گردان در راه‌های استان با امکانات کامل با همکاری دفتر امور روستایی و شورا‌ها استانداری و همراهی و همکاری دهیاری روستا‌های همجوار مسیر راه‌های اصلی در نظر گرفته شده است.

بر اساس گزارش‌های ارائه شده اعضای این ستاد؛ در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ در استان سمنان ۷۴ پایگاه اطلاع رسانی، ۲۷ موزه و ۲۰ نوروزگاه و ۳۲ فروشگاه و نمایشگاه صنایع دستی برای مسافران، گردشگران و زائران آماده سازی شده است.

همچنین ۶۹ روستا و شهر هدف گردشگری در سطح استان آماده پذیرایی از مسافران هستند و ۱۳۲ مدرسه با بیش از یک هزار و یکصد کلاس درس با ظرفیت شبانه روزی اسکان ۵ هزار و ۵۰۰ نفر و در کنار آن ۱۲ زائر سرا نیز با ظرفیت اسکان شبانه روزی ۲ هزار نفر ارائه خدمات به مسافران خواهند کرد.

 رعایت و حفظ حرمت روزه داری در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۳، نظارت بر قیمت‌ها در بازار، خبازی ها و رعایت الزامات بهداشتی در مجتمع‌های خدماتی رفاهی از دیگر مصوبات این جلسه بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار