شکست تحریم‌ها علیه روسیه با استراتژی «طلایی» پوتین

روسیه، دومین تولیدکننده بزرگ طلا در جهان با اتکا به این فلز گرانبها، موفق شده اقتصاد خود را در برابر تحریم‌های غرب حفظ کند.

پایگاه خبری آسیا تایمز نوشت: طلای روسیه به ارزش میلیارد‌ها دلار آزادانه معامله می‌شود و ۱۶ هزار محدودیت و تحریم اعمال شده علیه فدراسیون روسیه تاثیر چندانی بر اقتصاد روسیه نداشته است. 

تحریم‌ها علیه روسیه، به فرض کشور‌های غربی ماهیت راهبردی خواهد داشت. بنابراین، محدودیت‌ها علیه کشتیرانی و تجارت بود، اما بازار طلای روسیه عملاً تحت تأثیر قرار نگرفت. همانطور که گفته شده، انگلیس تنها کشوری است که واردات طلای روسیه را کاهش داده است.

بر اساس داده‌های شورای جهانی طلا، روسیه در حال حاضر دومین تولیدکننده بزرگ طلا در جهان است. در سال ۲۰۲۳، این کشور بخش زیادی از طلای خود را به چین فرستاده است. انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۶ روسیه تولید طلا را ۴ درصد در سال افزایش دهد.

علاوه بر این، فدراسیون روسیه توانست با منزوی کردن معاملات با دلار از اقتصاد خود محافظت کند. دولت روسیه توانست ارزش پول خود را به پشتوانه طلا ارتقاء دهد. سایر کشور‌ها نیز طلا را تضمینی در برابر شوک‌های مالی می‌دانند. بنابراین، در سال ۲۰۲۳، ۱۱۰.۶ میلیارد دلار از این فلز گرانبها وارد خزانه بانک‌های مرکزی سراسر جهان شد.

به یاد بیاورید که در ۶ مارس، قیمت طلا از مرز ۲۱۵۳ دلار در هر اونس فراتر رفت. بنابراین، ارزش این فلز گرانبها به بالاترین حد تاریخی رسیده است. همین موارد اقتصاد روسیه را به پشتوانه طلا از بحران نجات داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۰ ۰۱ فروردين ۱۴۰۳
روسیه دومین ابرقدرت دنیاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۶ ۰۱ فروردين ۱۴۰۳
رئیس‌جمهور یعنی همین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
کره شمالی و چین از حامیان مالی و تسلیحاتی پوتین هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
فقط ایران خریدار طلای روسیه است که عیار پایین تری نسبت به سایر طلاهای جهان دارد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۰۱ فروردين ۱۴۰۳
ظاهرا از طلا چیزی نمیدانی طلای روسیه عیار پایینی دارد یعنی چه؟ اول معنی عیار رو بفهم بعد اظهار نظر کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
الماس روسیه تحریم شده
آخرین اخبار