در پی اعلام بارندگی پیش رو و احتمال وقوع سیلاب، مدیرکل دامپزشکی استان همدان به پرورش دهندگان دام، طیور، آبزیان و زنبور عسل برای مصون ماندن سرمایه دامی استان، هشدار داد.

امیرحسین نقی‌پور گفت: با توجه به هشدار‌های متعدد سازمان هواشناسی در زمینه بارندگی‌های پیش‌رو در استان، برای مصون ماندن سرمایه دامی استان؛ دامداران، مرغداران، زنبورداران و پرورش‌دهندگان آبزیان باید با رعایت الزامات بهداشتی، قرنطینه‌ای و فراهم کردن تمهیدات لازم در زمان وقوع بارندگی و احتمال وقوع سیلاب، آمادگی لازم برای پیشگیری و کاهش خسارات و آسیب‌های احتمالی ناشی از آن را مد نظر قرار دهند.

او گفت: تمام روستائیان، دامداران و عشایر از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها، مناطق مستعد صاعقه و رعدوبرق خودداری کنند.

مدیر کل دامپزشکی استان همدان گفت: پرورش‌دهندگان ماهیان سردآبی و گرم‌آبی، دریچه‌های ورودی و خروجی آب استخر‌ها را کنترل و تدابیر لازم را برای مواقع احتمالی سیلاب و گل‌آلود شدن آب اتخاذ کنند.

نقی پورگفت: زنبورداران نسبت به جمع‌آوری کندو‌ها از دره‌ها، کنار رودخانه‌ها و مناطق پرخطر اقدام کنند و اقدامات لازم را برای تهیه آب و غذا برای زنبور‌ها انجام دهند.

او با تأکید بر این که دامداران اخبار و اطلاعات مربوط به سیل را صرفاً از رسانه ملی و سایت‌های خبری معتبر دریافت کنند، گفت: بهره‌برداران و تولیدکنندگان حتما سامانه ارتباط مردمی ۱۵۱۲ دامپزشکی را به خاطر بسپارند.

برچسب ها: دامداری ، دامپزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.