فیلیپن لازارینی خواستار بازگشایی گذرگاه‌های مرزی به غزه برای مقابله با قحطی در این باریکه شد.

آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی موسوم به آنروا (UNRWA) بزرگترین نهادی است که مسئولیت امدادرسانی سازمان یافته به مردم غزه را برعهده دارد. با این حال، مقامات صهیونیست در راستای تشدید فشار‌ها بر فلسطینیان، با مطرح ساختن اتهامات بی اساس علیه این آنروا، کشور‌های غربی از جمله آمریکا را از ارائه کمک‌ها به این نهاد سازمان ملل بازداشتند. موضوعی که به تشدید گرسنگی در غزه منجر شده است.

به گزارش الجزیره، سامح شکری، وزیر خارجه مصر امروز (دوشنبه) با فیلیپ لازارینی، رئیس آنروا در قاهره دیدار کرده و به وی اطمینان خاطر داد مصر از آنروا حمایت کامل خواهد کرد. 

احمد ابوزید، سخنگوی وزارت خارجه مصر در این باره گفت: شکری در این دیدار بر ضرورت برداشتن موانع از سوی اسراییل به منظور ورود کمک‌های امدادی تاکید کرده و خواستار پایان بخشیدن به تاکتیک ایجاد قحطی و مجازات جمعی مردم در غزه شد. 

با این حال، در این دیدار سخنی از بازگشایی گذرگاه رفح، تنها گذرگاه زمینی برای ورود و خروج فلسطینیان، مطرح نشد. 

لازارینی نیز در این دیدار با اشاره به خطر گرسنگی و قحطی گسترده در غزه که می‌تواند آمار تلفات غیرنظامیان را به میزان قابل توجهی افزایش دهد، گفت: تنها راهکار موجود برای جلوگیری از این امر بازگشایی گذرگاه‌های مرزی بیشتر و ارسال گسترده اقلام غذایی به این باریکه است. 

وی در پایان تاکید کرد: زمان اکنون بسیار حائر اهمیت بوده و ثانیه‌ها در این زمینه تعیین کننده هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار