رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: طبق نقشه‌های پیش‌بینی و پیش‌یابی هواشناسی بارندگی‌ها در استان که از بامداد امروز، دوشنبه آغاز شده است تا فردا ادامه یافته و تشدید می‌شود.

مهدی صابری رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: طبق گزارش‌های ارسالی از ارومیه و اشنویه بارش‌های مطلوبی در این ۲ شهرستان آغاز شده و این روند تا روز سه‌شنبه تشدید شده و در سراسر استان پیش‌بینی و هشدار نارنجی صادر شده است.

وی بیان کرد: براساس نقشه‌های پیش بینی بارندگی‌ها در ارتفاعات و نقاط سردسیر و کوهستانی به صورت برف بوده و لازم است رانندگانی که قصد تردد از محور‌های مختلف این استان را دارند، تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: کاهش نسبی دما و وزش باد با سرعت ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر در ساعت نیز برای مناطق مختلف استان بخصوص نقاط جنوبی پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان ارومیه دمایی بین مثبت چهار و ۱۵ درجه سانتی‌گراد داشت، افزود: دمای هوا در تکاب به عنوان سردترین شهر استان به صفر و دمای شهرستان پلدشت به عنوان گرم‌ترین شهر نیز به ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر رسید.

صابری با اشاره به اینکه کاهش افق دید و مه گرفتگی جاده‌های کوهستانی نیز پیش‌بینی می‌شود گفت: لازم است تمهیدات لازم توسط رانندگان و مسافران و مسئولان بکار گرفته شود.

وی با بیان اینکه محکم سازی بنا‌ها و سازه‌های نیمه کاره و بنر‌های تبلیغاتی لازم است، اظهار کرد: آمادگی دستگاه‌های اجرایی جهت آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و مواجهه با وزش باد شدید و کولاک مورد توجه باشد.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی افزود: خودداری از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها مسیل‌ها و اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، اجتناب از سفر‌های غیر ضرور و احتیاط در تردد‌های شهری و جاده‌ای و تجهیز خودرو‌ها به لوازم زمستانی نیز از موارد مهمی است که باید تدابیر مربوط با آنها به‌کار بسته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.