رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تایباد گفت: این خطه مرزی با ۷۲ اثر ثبت شده ملی و جهانی آماده میزبانی از مسافران و گردشگران نوروزی است.

نظام الدین کارگزار رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تایباد گفت: خطه مرزی تایباد دارای ۷۲ اثر تاریخی و طبیعی ثبت شده در سطح ملی و جهانی است و در نوروز و بهار طبیعت، میزبان مسافران و گردشگران خواهد بود.

وی افزود: آرامگاه مولانا زین الدین ابوبکر تایبادی، کاروانسرای عباس آباد، میل کرات و مزار شاهزاده قاسم در شهر مشهدریزه از جمله آثار تاریخی شاخص در شهرستان تایباد هستند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تایباد ادامه داد: کاروانسرای تاریخی عباس آباد که در مسیر تایباد-تربت جام واقع شده است، به عنوان یکی از آثار ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو در شرق خراسان رضوی شناخته می‌شود.

تایباد با ۷۲ اثر ملی و جهانی میزبان مسافران نوروزی است

کارگزار بیان کرد: همچنین تفرجگاه‌های روستا‌های پشته، آبقه، حسینی، سوران، جوزقان و شیزن می‌توانند مکانی مناسب جهت گردش در طبیعت برای مسافران باشند.

این مقام مسئول اضافه کرد: در شهرستان تایباد ۲ اقامتگاه بومگردی و ۴ خانه مسافر با ظرفیت ۱۵۰ نفر-شب مهیای حضور مسافران هستند و یک مدرسه با ظرفیت ۱۰۰ نفر-شب در ایام نوروز به عنوان ستاد اسکان فرهنگیان نیز تعیین شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تایباد تصریح کرد: برگزاری برنامه‌های فرهنگی در اماکن گردشگری و تاریخی، البته با محوریت ماه مبارک رمضان در این شهرستان پیش بینی شده است.

کارگزار خاطرنشان کرد: حوله‌های حریر، گلیم، قالیچه و پارچه‌های سوزن دوزی از تولیدات صنایع دستی منطقه تایباد هستند که در فروشگاه‌های سطح شهر به فروش می‌رسند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.