مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی گفت: امسال ۲۱ میلیون اصله نهال در نهالستان‌های در نهالستان‌های دولتی و خصوصی استان تولید شده است.

سید نبی قائمی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی گفت: سطح زراعت چوب استان در گذشته ۲۱ هزار و ۵۰۰ هکتار بود که اکنون به ۷ هزار هکتار کاهش یافته با برنامه ریزی و اقداماتی که درحال انجام است انتظار داریم به سطح ۳۱ هزار هکتار زراعت چوب رسیده و سطح زراعت چوب استان را احیا کنیم.

وی تصریح کرد: در گذشته ۲ نهالستان دولتی در دارلک مهاباد و باراندوز نهال تولید می‌کردند و امسال ۲ نهالستان دیگر هم در خوی و سردشت برای تولید گونه‌های جنگلی راه اندازی شدند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی یادآور شد: امسال ۲۱ میلیون اصله نهال در نهالستان‌های دولتی و خصوصی استان تولید شد که ۲ و نیم برابر بیشتر از میزان مشخص شده برای استان بود.

قائمی با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی جزو استان‌های پیشرو در تولید نهال در کشور است، گفت: ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار اصله نهال در سطح نهالستان‌های دولتی تولید می‌شود و ۱۶میلیون اصله نهال توسط بخش خصوصی تولید می‌شود که عمدتا زراعت چوب هستند.

به گفته وی، امسال سهم استان تولید و کاشت ۸ میلیون اصله نهال بود که به همه تعهدات خود عمل کرده ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.