مدیرجهاد کشاورزی شهرستان تفت گفت: گیاه دارویی آنغوزه، برای نخستین بار در سطح ۳ هکتار از دیمزار‌های روستای علی آباد شهرستان تفت کاشته شد.

محمدجعفری مدیرجهاد کشاورزی شهرستان تفت گفت: نیاز آبی کم، افزایش بهره وری، سود دهی بالا و امکان صادرات محصول از مزایای کاشت گیاه دارویی آنغوزه است.

او با اشاره به اجرایی شدن طرح جهش تولید دردیمزار‌ها باکشت گیاهان بومی در شهرستان تفت، افزود: هدف از کشت گیاهان دارویی همچون آنغوزه، حفظ آب و خاک منطقه برای جلوگیری از فرسایش خاک، استفاده بهینه از اراضی مستعد دیم و امکانات موجود، کمک به رشد اقتصادی منطقه و جایگزین کردن محصولات اقتصادی کم آب طلب است.

 مریم مجیدی رئیس مرکز جهادکشاورزی علی آباد هم گفت: کار کشت بذرگیاه کم ابخواه آنغوزه دردهستان علی اباد انجام شده وتوسعه کشت این گیاه سودمند دارویی می‌تواند در اشتغالزایی آینده موثر و مفید باشد. آنغوزه نیاز آبی کمی داشته و قابلیت کشت دیم در زمین‌های شنی، آهکی و اراضی شیبدار را دارد.

گیاه دارویی آنغوزه بومی آسیای مرکزی خصوصا افغانستان و ایران است که عمدتا به صورت خودرو در سطح مراتع رویش دارد و از خواص آن می‌توان به اثرات آرام بخشی، محافظت از اعصاب، تقویت حافظه و کاهش فشار خون اشاره کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار