هشدار داستانی به مسئولان دولتی برای واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: مسئولان دولتی باید زمین‌هایی را به سرمایه‌گذاران واگذار کنند که هیچ‌گونه معارضی نداشته باشد.

جلال آفاقی گفت: به رغم تلاش مسئولان استانی در حل مشکلات و موانع سرمایه‌گذاری، همچنان برخی از موانع اسباب ناراحتی سرمایه‌گذاران شده و بهتر است در مسیر توسعه و پیشرفت استان این موانع را رفع کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران در مسیر رشد تولید و اشتغال را یادآور شد و تصریح کرد: هر چند استان اردبیل، استان صنعتی نیست ولی گام‌‌های جدی برای حل مشکلات سرمایه‌گذاران برداشته شده و در کنار حمایت از سرمایه‌گذاری‌های واقعی، حفظ حقوق عامه نیز بسیار ضروری است.

او حذف قوانین مخل تولید و سرمایه‌گذاری را در سال‌های اخیر یادآور شد و گفت: در حوزه معدن برخی تصمیم‌گیری‌ها جای تعجب دارد چرا که قرار نیست شورای تأمین یک شهرستان برای صدور مجوز معدنی و یا توقف آن اقدامی را انجام دهد.

آفاقی افزود: باید در صدور مجوز سرمایه‌گذاری به ویژه در بخش معدن تمام ضوابط و مقررات زیست محیطی و حفظ آرامش و امنیت خاطر روستاییان و ساکنان منطقه در نظر گرفته شده تا راه‌اندازی معدنی در یک منطقه مشکلاتی را برای ساکنان رقم نزند.

او در ادامه تصریح کرد: در واگذاری‌ها باید اهلیت سرمایه‌گذاران مورد توجه قرار گرفته و به نحوی عمل کنیم تا بعد از برداشت از معادن، تسطیح امور انجام و مرمت منطقه برداشت شده مورد توجه قرار گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل افزود: اگر زمین به سرمایه‌گذاران واقعی واگذار می‌شد ما امروز با مشکلاتی نظیر آنچه در پتروشیمی اردبیل رخ داده، مواجه نمی‌شدیم و 53 هکتار زمین در مرغوب‌ترین نقطه تعیین تکلیف می‌شد.

آفاقی بیان کرد: در کنار پرداخت حقوق دولتی، بهتر است متولیان صدور مجوز برداشت‌های معدنی از این مبالغ دولتی برای ایجاد زیرساخت در روستاها و مناطقی که در آن برداشت مواد معدنی انجام می‌شود، به کار گرفته و مردم را نسبت به اهمیت کار و ضرورت مرمت زیرساخت‌ها توجیه کنند.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: بهتر است برای رفع معارض دستگاه‌های دولتی اقدام لازم را انجام داده و این کار را به گردن معدن کاران نیندازند چرا که حل مشکلات معارض در حوزه معدن بسیاری از گره‌های کور را نیز رفع می کند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.