استاندار آذربایجان‌غربی:

پیشرفت بازسازی مناطق زلزله زده خوی به ۹۳ درصد رسید

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان خوی با تلاش تمامی دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی در ۱۳ ماه گذشته از ۹۳ درصد گذشت.

محمدصادق استاندار آذربایجان‌غربی گفت: کاری که در بازسازی مناطق زلزله زده این شهرستان انجام شد، جهادی و انقلابی بود که تبدیل به الگوی ملی شده است.

وی اضافه کرد: از مجموع سه‌هزار و ۲۲۰ واحد تخریبی، ۱۳۲ واحد باقی مانده که آن هم به علت تمایل نداشتن متقاضیان به ساخت بود که پیگیری لازم برای ساخت بقیه نیز در حال انجام است.

وی ادامه داد: ۲ هزار و ۵۰۰ واحد از مجموع واحد‌های تخریبی نیز به صورت کامل به پایان رسیده و تحویل مردم خوی داده شده است.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اعطای وام به واحد‌های تعمیری اظهار کرد: با حمایت‌ها و دستور رییس جمهور، ۱۰ هزار میلیارد ریال وام برای تعمیرات ۲۸ هزار واحد در سه سطح اختصاص داده شده که در تلاش هستیم ۲۵ درصد باقیمانده نیز تا فروردین ماه سال ۱۴۰۳ تخصیص یابد.

معتمدیان گفت: در زمین لرزه‌های سال گذشته شهرستان خوی سه‌هزار و ۵۲۲ واحد دامی احداثی و تعمیری بود که آنها نیز به‌صورت کامل بازسازی شده است.

وی افزود: در بین واحد‌های دامی احداثی و تعمیری، واحد‌های غیراستاندارد نیز به چشم می‌خورد که پس از اعطای وام با استاندارد‌های روز و با مجوز‌های لازم و قانونی تحویل مردم داده شد.

وی اظهار کرد: در تلاش هستیم تا پایان فروردین ماه سال آتی کلیه تعهدات دستگاه‌های اجرایی عملی شده و جشن اتمام بازسازی را در این شهرستان برگزار کنیم.

در سه زمین لرزه ۱۳ مهر، ۲۸ دی و هشتم بهمن سال ۱۴۰۱ افزون بر سه هزار و ۲۰۰ واحد تخریب شده یا خسارت کلی دید و نزدیک به ۳۰ هزار واحد مسکونی نیز خسارت جزئی داشت که کار ساخت و تعمیر آنها از همان روز‌های اول به صورت بی سابقه‌ای آغاز شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.