در راستای فضاسازی و آماده سازی محیط شهری شیراز، سومین حرم اهل بیت (ع) سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری، بیش از ۲۵۰۰ متر بنر با موضوع ماه مبارک رمضان و تکریم این ماه روی پل ها و بیلبورد های سطح شهر نصب شده است.
همچنین با برنامه ریزی های انجام شده، تیزرهایی با موضوع ماه مبارک رمضان و بهار قرآن نیز تهیه و تولید شده و هم اکنون از تلویزیون های شهری در حال پخش است.
در راستای فضاسازی شهری طاق نصرت هایی نیز با موضوع ماه رمضان در سطح شهر شیراز نصب شده تا شهروندان و مسافران تقارن رمضان و نوروز را به عینیت مشاهده کنند.
در راستای پیچیدن عطر قرآن در مراکز گردشگری و محلات، سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز محافل جز خوانی قرائت قرآن به مدت یک ساعت از ۱۷ عصر لغایت ۱۸ در فضاهای شهری همچون باغ دلگشا، باغ جهان نما، باغ جنت و دروازه قرآن؛ ویژه برنامه سی مسجد سی محفل در مساجد محلات؛ جشنواره مناجات خوانی و آواهای رمضان در قالب اجرای نواهای ویژه رمضان توسط برترین مناجات خوانان کشور از یکم لغایت ۱۰ فروردین از ساعت ۹ تا ۱۱ صبح و ۱۸ تا ۲۰ شب در محور حافظیه و پیشخوان باغ عفیف آباد و نمایشگاه دیجیتال قرآنی و پرفورمنس قرآنی از ساعت ۱۸ عصر لغایت ۲۴ در این محور در محل باغ ملی برگزار میکند.
علاوه بر این، تیزر و پادکست های ماه رمضان جهت غنی سازی فضای مجازی تهیه و منتشر شده، ویژه برنامه صبح نوروز در قالب معرفی آیین های مردم شیراز در نوروز و ماه مبارک رمضان از بیست و نهم اسفند لغایت نهم فروردین از ساعت ۹ صبح لغایت ۱۲ در محل باغ جهان نما برگزار و سفره های افطاری ساده توسط شهرداری های مناطق یازده گانه در قالب هر منطقه سه ایستگاه افطاری بر پا می شود. از سوی دیگر در مساجد سطح شهر و مراکز پر تردد سطح شهر همچون ارگ کریمخانی، حافظیه و عفیف آباد، توزیع افطاری ساده در میان شهروندان روزه دار به صورت ایستگاه های سیار و ثابت صورت می گیرد.
در خصوص ساخت و نصب المان های مرتبط با ماه مبارک رمضان و نوروز نیز سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اقدام به تهیه بیش از ۱۳۷ المان با موضوع ماه مبارک رمضان و نوروز کرده که با توجه به چهارشنبه سوری و احتمال وارد شدن خسارت، نصب آنها بعد از این روز آغاز و بخش عمده ای نصب شده است.
اداره کل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری شیراز اعلام می دارد با توجه به اقدامات صورت گرفته و مستندات و تصاویر موجود که در سطح شهر مشهود است، اینگونه به نظر می رسد که گزارش مذکور بدون بازدید میدانی و عدم مصاحبه با مدیران مربوطه در شهرداری انتشار یافته و بررسی و ارزیابی عملکرد سایر دستگاه های متولی که وظیفه ذاتی بسیاری از آنان اقدامات فرهنگی و تبلیغی است نیز در گزارش مغفول مانده است.